Kevesebb cukor lesz az üdítőkben

Az elmúlt években nagyot nőtt az alacsony kalóriatartalmú termékek forgalma Magyarországon, a friss vállalásoknak köszönhetően pedig a helyzet tovább javulhat.
Szász Péter, 2018. június 19. kedd, 13:39

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség önkéntesen vállalta, hogy 2020-ra felére csökkenti az alkoholmentes italok cukor- és kalóriatartalmát Magyarországon - mondta Bikfalvi Istvánné a szövetség főtitkára az M1-en.

2008 óta 23-ról 55 százalékra nőtt az alacsony kalóriatartalmú termékek forgalmának aránya - idézi az interjút az MTI.

Az üdítőital-gyártók felismerték az egészséges táplálkozás iránti igényt, ezért folyamatosan csökkentik termékeik cukortartalmát. A gyártók új recepteken dolgoznak és a kristálycukrot édesítőszerrel helyettesítik italaikban.

Az emberek sok esetben nem számolnak a folyékony kalóriákkal, érdemes a frissítők kiválasztásánál is tudatosnak lenni - javasolja Szűcs Zsuzsanna dietetikus.

A szövetség a magyarországi alkoholmentes italgyártók szakmai érdekvédelmi szervezete, amely az ásványvízgyártók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók közel 80 százalékát képviseli.

A kép forrása: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK