Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Alapvető változásokat hozhat a mindennapi pénzügyekben a nyitott bankolásról szóló, szeptember 14-től életbe lépő uniós szabályozás. Ennek köszönhetően a jövőben minden banknak hozzáférést kell adnia a legszigorúbb biztonsági előírásokat teljesítő, és minősített külsős szolgáltatóknak, például más bankoknak a számlaadatokhoz, amennyiben erre az adott ügyfél engedélyt ad.

Az uniós szabályozás ezzel a lépéssel a bankok és pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni. Vagyis azt, hogy az ügyfelek a piacon található, számukra legjobb megoldást az eddigieknél könnyebben választhassák ki - mondta a nyílt bankolás indulásáról Németh Balázs, a K&H operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.

A magyar piacon a K&H elsőként lép a bankok között multibank nevű új digitális szolgáltatásával: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a pénzintézet mobilbankján keresztül az érintett ügyfelek nem csak a K&H-s számlájukat láthatják és kezelhetik, hanem - amennyiben rendelkeznek ilyennel -, akkor az Erste Banknál vezetett számlájukhoz is hozzáférhetnek, lekérdezhetik egyenlegüket, számlatörténetüket. A belga tulajdonú bank a multibank szolgáltatás további fejlesztésének keretében tervezi még a fizetési szolgáltatás (forint átutalás), valamint további számlavezető bankok elérhetővé tételét is.

A szolgáltatás a K&H mobilbank alkalmazáson keresztül vehető igénybe. A más banknál vezetett számlák a K&H mobilbankban csak és kizárólag ügyfelek kérésére és hozzájárulásával érhetőek el. A szolgáltatás használatához a legfrissebb, 2.10.0 verziójú K&H mobilbank alkalmazás szükséges. A folyamat a K&H mobilbankból indul, a "külső számla hozzáadása" funkció a K&H mobilbank/bankszámlák oldalon érhető el, sikeres hozzáadás után mobilbank/bankszámlák oldalon jelennek meg a külső számlák.

A banknak szeptember elejéig több mint 330 ezer ügyfele volt, akik regisztrált mobilbank szolgáltatással rendelkeznek. Számuk éves összevetésben 43 százalékkal emelkedett és a bank szerint a jövőben még tovább növekszik. Az aktív mobilbankhasználók hetente átlagosan háromszor lépnek be, a leggyakrabban használt szolgáltatás pedig az egyenleg-lekérdezés és az átutalás.