K&H-ügyfelek, figyelem! A kártyás online fizetéssel problémák vannak

SMS üzenetben figyelmezteti ügyfeleit a K&H Bank, hogy problémák lehetnek a bankkártyás fizetésekkel az internetes felületeken. A pénzintézet közlése szerint a Mastercard- és Visa-kártyások is tapasztalhatják a problémát. Napokig gond lehet az internetes vásárlási tranzakciókkal, de a bank átmeneti megoldást ígér.
Szabó Dániel, 2020. december 11. péntek, 13:09
Fotó: Getty Images

"Tájékoztatjuk, hogy problémák lehetnek az online kártyás fizetések során" - közölte SMS-ben a K&H Bank minden ügyfelével.

A bank honlapján is megjelent egy figyelmeztetés, hogy egy részleges kereskedői érintettségű problémán túl aktuálisan egy rendszerhiba akadályozza a K&H bankkártyák online használatát. A hiba kijavításán dolgoznak és elnézést kérnek mindenkitől a kellemetlenségért.

Indoklásukban azt írják, hogy az internetes betéti- vagy hitelkártyával belföldön és külföldön történő vásárlások szabályai a pénzforgalmi jogszabályoknak (PSD2) megfelelően megváltoznak 2020. december 31-től. Ez a szabályozás komoly átalakításokat tesz szükségessé az interneten történő bankkártyás fizetés infrastruktúrájában mind a kártyakibocsátó bankok, mind a kártyaelfogadó bankok, mind a kereskedők részéről.

A tájékoztatás szerint a Mastercard és a Visa által kibocsátott kártyák is érintettek a problémában, a legnépszerűbb fizetési platformok (Barion Adyen, Banca Transilvania, BPCE, Clearhaus, Concardis, Credorax Bank, Decta, Icard, Ecommpay, Paysafe, PAYU, Raiffeisen, Tatra Bank, Unicredit Bank, Worldline SA) felületein akadozhat a fizetés.

Az új folyamatra történő átállás egyes szolgáltatók esetén a határidő előtt megtörtént, míg más szolgáltatóknál még folyamatban van. Ennek következtében bizonyos fizetési tranzakciók hibába ütközhetnek. A probléma elhárításán a kártyaelfogadó bankokkal és a Mastercard kártyatársasággal közösen dolgozunk.

"A probléma legkésőbb 2020. december 29-én megszűnik, de átmeneti megoldás napokon belül várható" - írja a pénzintézet a közleményében.

A kártyájukat gyakran használókat - nemcsak a K&H Bank ügyfeleit - egyre több adathalász-támadás célozza, erre is érdemes figyelni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.12.11 16:19

Ebben az országban van a nagy arc, oszt azon kívül semmi.
Minden más országban probléma nélkül át tudnak állni, ebben a qrva országban meg állandóan baj van az elektronikus megoldásokkal.
Szint mindig sz@r
a kormány oldala
az ügyfélkapu
a bankok weblapjai
a kommunikációs szolgáltatók lapja hol a voda, hol a digi, de valamelyik mindig besz@rik.
Ennyire töketlen webfejlesztők vannak itt?
Az osztrákoknál, szlovákoknál nincsenek problémák, itt napi szinten.
Olvashatjuk, most is. Pár napja az OTP, most ez. Nemrég behalt a DIGI, olvashattuk az indexen, előtte a voda.
Mi a tököm van ebben az országban?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html