Ki bízik még a bankokban?

A világszerte, 32 országban megkérdezett 55 ezer pénzintézeti ügyfél 48 százaléka van meggyőződve arról, hogy a bankoknál jó helyen van a pénze – derül ki az EY kutatásából.
Napi.hu, 2016. október 13. csütörtök, 11:47
Fotó: Reuters

A 2016-os Global Consumer Banking kutatása idézi Seregdy Tamást, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások üzletágának igazgatóját, aki szerint a klasszikus pénzintézetek előtt álló legnagyobb feladat, hogy visszaszerezzék ügyfeleik bizalmát.

A bizalomhiány, az átalakuló fogyasztói magatartások, illetve az erősödő piaci verseny következtében az EY Global Consumer Banking kutatása szerint a lakosság 40 százaléka kevésbé tekint kizárólagos pénzügyi szolgáltatóként a bankokra, mint egy évvel ezelőtt.

Jönnek az alternatívok

A bizalomhiányra utal, hogy a kutatásban világszerte megkérdezett válaszadók kevesebb, mint fele volt biztos abban, hogy a bankjuknál jó helyen van a pénzük. Emellett a megkérdezettek csupán 31 százaléka vélte úgy, hogy a pénzintézetük maradéktalanul, transzparensen és az ügyfél érdekeit szem előtt tartva tájékoztatja őket.

Többek között a bankrendszer iránti bizalmatlanságnak köszönhetően a kutatás szerint egyre többen választják az alternatív pénzügyi megoldásokat, vagyis a fintech cégek által kínált szolgáltatásokat. A válaszadók 63 százaléka az utóbbi egy évben már kipróbálta, vagy tervezi, hogy a közeljövőben kipróbálja ezt a megoldást.

Mit lépjenek a bankok?

A helyzet még nem kritikus a bankok számára, de gyors cselekvésre lehet szükség - véli Seregdy Tamás, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatója. A klasszikus pénzintézetek előnnyel indulnak az alternatív szolgáltatókkal szemben, hiszen kialakult ügyfélbázisra és fiókhálózatra építhetnek.

A bizalom visszaszerzéséhez ugyanakkor ismét be kell bizonyítaniuk partnereik számára, hogy nemcsak a pénzüket kezelik megfelelően, hanem képesek arra, hogy támogatást nyújtsanak életük olyan fontos döntéseiben, mint a lakásvásárlás, vagy a gyerekvállalás pénzügyi megtervezése. Emellett fontos, hogy - a fintech cégekhez hasonlóan vagy azokkal összefogva - folyamatosan megújítsák termékkínálatukat, és letisztult, átlátható, személyre szabható szolgáltatásokat kínáljanak ügyfeleiknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

ablakzsiraf, 2016.10.13 12:18

2008 óta ki az a hülye, aki még kicsit is bízik a bankokban?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html