Hosszú pályáztatás után lezárult a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) - tavaly december elején kiírt - közbeszerzése a közmédia televíziós-, rádiós- és online reklámfelületeinek értékesítésére, ezt a Hamu és Gyémánt Média Kft. tulajdonában lévő, tavaly nettó 426 milliós nettó árbevételt elért Media Services Company Magyarország Kft. nyerte meg. A céggel három évre szerződtek, ez egy évvel meghosszabbítható.

A közbeszerzési kiírás szerint a közmédiás hirdetési felületek értékesítéséből elvárt minimális bevétel - az elmúlt három év átlagát véve alapul - évi 2 milliárd forint plusz áfa volt. A nyertesnek médiakampányokat is szerveznie kell, s ezekhez kapcsolódva értékesíteni a hirdetési felületeket.

A Hamu és Gyémánt Kft. egyik tulajdonosa Csetényi Csaba, aki a II. kerületi Pasa Parkban lakik, ott ahol Rogán Antal miniszter is. Csetényi érdekeltségébe tartozik a többek közt a bevándorlással kapcsolatos kormányzati kampányok lebonyolításában is részt vevő HG 360 Kft. (új nevén Network 350 Kft.), amely a közelmúltban nyert - a Hamu és Gyémánt tulajdonában lévő Affiliate Network Kft.-vel együtt - a Nemzeti Kommunikációs Hivatal egy évre 25 milliárd forint keretösszegű, kormányzati kommunikációs feladatok ellátására kiírt közbeszerzésén is - ezen összesen három konzorciumot hirdettek ki győztesnek.

"A szerződés szerint a Media Services Company a reklámfelületek értékesítésekor az MTVA ügynökségeként jár el, bevétele attól függ hogy, mennyire sikeres a tevékenysége. A reklámbevételek a közmédiához folynak be, és az elvégzett munkáért az MTVA ügynöki jutalékot fizet. A jutalék mértéke állami hirdetőknek értékesített felületek után 5,5 százalék, piaci hirdetők után 10,5 százalék. A növekvő hirdetési bevétel esetén a jutalék sávosan tovább emelkedhet. A Media Services Company pénzügyi garanciákat vállalt arra az esetre is, ha a bevételek nem érnék el az előzetesen tervezett szintet. E pénzügyi és értékesítési garanciák már a közbeszerzési kiírásban is alapvető elvárásként szerepeltek" - írta az MTVA közleményében, amit az Országos Sajtószolgálatnak küldött el.

MTVA: jobb megoldás a kiszervezés

"A most aláírt szerződés célja a megerősödő magyar közmédia reklámbevételeinek folyamatos növelése. Erre a korábbi gyakorlathoz képest jobb megoldást jelent egy értékesítési, ügynöki munkát végző piaci szereplő bevonása, aki az értékesítésben közvetlenül, pénzügyileg érdekelt.

A megállapodástól az MTVA azt várja, hogy - pénzügyileg hatékonyabb működés mellett - az elmúlt években indított új csatornák és új márkák révén folyamatosan növekvő reklámbevételekre tehessen szert. Az így befolyó összeget a tartalomszolgáltatás fejlesztésére kívánja fordítani" - írta az MTVA.

Januártól a következő közmédiás felületeket értékesíti a nyertes külsős cég:

  • Televíziós csatornák: M1, M2, M3, M4 Sport, Duna, Duna World
  • Rádió csatornák: Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó
  • Online felületek: többek között hirado.hu, telesport.hu, ridikul.hu, petofilive.hu
  • Nyomtatott media: Telehold és RTV Részletes.

A Media Services Company a közmédia sales-munkatársait tovább foglalkoztatja.