A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) vezetője a Portfoliónak adott áprilisi interjúban azt jelezte, hogy augusztusban lehet eredmény és három nyertes céget hirdetnek ki nyertesnek, amelyek egy év alatt 25 milliárdos keretet költhetnek az állami intézmények kommunikációs feladatainak megvalósítására. A cél az, hogy a korábban 350-40 milliárd forintosra becsült állami hirdetési piac kiadásait leszorítsák és a kiválasztott 3 cég minden egyes munkáért egymással versenyre keljen, amelyen az ár döntő tényező lesz.

A nyertes ügynökségek feladatai:
1. Kutatási feladatok (közvélemény- és marketingkutatás, hatékonyságmérés)
2. Kommunikációs stratégiai tervezés és tanácsadás
3. Grafikai tervezés
4. Integrált reklámügynökségi szolgáltatások
5. Pr ügynökségi szolgáltatások (köztük kríziskommunikáció)
6. Online kommunikációs és közösségi média szolgáltatások
7. Kommunikációs tevékenységhez kapcsolódó gyártási feladat
8. Médiatervezés és -vásárlás

A 444.hu információi szerint jövő hétfőn márt szerződést is köthetnek a három kiválasztott nyertessel, amely cégekről többek között az alábbiakat írja a lap:

  • A HG 360 Reklámügynökség Kft. az egyik nyertes, amelyet Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető lakóparki szomszédja, Csetényi László vezet, és a cég - több állami megbízás mellett - megnyerte a bevándorlás-ellenes kampány 300 millió forintos, nem nyilvános közbeszerzését is.
  • A Trinity International Communications Kft. és a Young and Partners Kft. Kuna Tibor üzletember érdekeltségéhez tartozik, akit a 444.hu-nak nyilatkozva Szijjártó Péter külügyminiszter a jó barátjának nevezett. A miniszter azt sem tagadta, hogy a cég az ő "érdekkörébe sorolható, hozzá köthető". - A két céggel szerződött a Kreatív tegnapi híre szerint az állami Szerencsejáték Zrt. is, 2,8 milliárd forintért az év hátralévő részére médiavásárlási és kreatív tervezési munkákra.
  • A harmadik nyertes a cikk szerint meglepetésre a Mindshare Médiaügynökség Kft. lett, amit a piac és a média eddig inkább a baloldalhoz sorolt. A cég tulajdonosa a londoni központú WPP PR-óriáscég, melynek több más magyar médiaügynökség is érdekeltségébe tartozik és a piac hozzáértői általában inkább baloldalinak címkézik.

Az eddig taroló I. M. G. Inter Media Group Kft. valószínűleg el sem indult a 25 milliárdos tenderen, a Simicska Lajoshoz köthető cég már meg sem próbált labdába rúgni - írta a 444.hu.

Az NKH közbeiktatásával a kormány megelőzheti, hogy még véletlenül se kerüljenek az állami és részben uniós pénzből megvalósított tájékoztatási munkák Simicska Lajos és köréhez sorolható kommunikációs cégekhez.

Az újonnan felállított NKH mintegy 1500 szervezet, köztük a felsőoktatási intézmények ilyen témájú beszerzéseit és költéseit felügyeli - viszont nem nem tartozik a felügyelete alá például a hirdetésre milliárdokat költő Magyar Nemzeti Bank, a parlamentnek felelős médiahatóság és MTVA sem.