Ki nem találná, melyik Lada kell a magyaroknak

A Lada már magyarországi megjelenésének első évében túlteljesítette terveit, ha pedig szigorúan nézzük, akkor legnépszerűbb típusuk egyáltalán nem ismeretlen a magyarok számára.
Szász Péter, 2016. szeptember 29. csütörtök, 17:04

A Lada hazai forgalmazója az idén eddig 1261 autót szállított ki a viszonteladóknak, a forgalomba helyezések száma elérte a 900-at - tájékoztatta lapunkat a Lada Hungary Kft.

A cég tavaly azt a tervet tűzte ki maga elé, hogy legalább egyszázalékos piaci részesedést szerezzen itthon, amely az első nyolchavi adatok alapján 0,1 százalékponttal még túl is teljesült. Jövőre ennél is jobb számot várnak, ugyanis érkezik a Vesta Sedan és az X-Ray szabadidő autó is.

A Lada szalonokba szállított modelljei
TípusFelszereltségDarabPiaci részesedés (%)
Granta SedanStandard635,0
Granta SedanNorma1118,8
Granta SedanLux1139,0
Granta SedanLux automata80,6
Granta LiftbackStandard322,5
Granta LiftbackNorma14911,8
Granta LiftbackLux automata171,3
Kalina HatchbackStandard100,8
Kalina HatchbackNorma987,8
Kalina HatchbackLux776,1
Kalina HatchbackLux automata30,2
Kalina KombiStandard50,4
Kalina KombiNorma1088,6
Kalina KombiLux927,3
Kalina KombiLux automata30,2
Kalina CrossStandard60,5
Kalina CrossNorma645,1
Kalina CrossLux816,4
4x4Classic18314,5
4x4Urban372,9
4x4Pack10,1
Forrás: Lada Hungary

A Lada jelenleg három modellel van jelent a magyar piacon. A Grantából Sedan és Liftback (ferdehátú) modell kapható előbbi az eladások 23,4, utóbbi 15,7 százalékát teszi ki. A felszereltség szerinti bontásból kiderül, hogy a szedánból legtöbben a magas Lux és a középső Norma felszereltséget választották 2,5, illetve 2,7 milliós listaáron (ebből még lejöhettek a kedvezmények).  Ez 111, illetve 113 darab autót jelent, míg a belépő modellből 63 darabot szállított ki eddig a Lada. Automata váltós kocsira mindössze 8 ember vágyott.

Lada Kalina Sedan
Forrás: Lada Hungary

A Granta Liftback esetében a legnépszerűbb a középső Norma kivitel, ugyanis a Lux csak automata váltóval kapható, amelyből 17 darab ment a szalonokba.

A Kalinát három karosszéria-típussal adják: van csapott hátú, kombi, illetve az ennek emelt hasmagasságú cross változata. A csapott hátú az eladások 14,9 százalékát, a kombi 16,5 százalékát, a Cross pedig 12 százalékát adta és ugyan az igaz erre a modellre is, mint a Grantára, hogy inkább a magas és középső felszereltséget keresik az emberek és az automata alig fogy. A csapott hátú 2,25 milliónál kezdődik, a Lux felszereltségét manuális váltóval 2,75 millióst kérnek listaáron. A Cross Lux felszereltséggel már 100 ezerrel átlépi a 3 milliós határt.

Lada Granta Kombi
Forrás: Lada Hungary

A harmadik modell a régen Niva néven futó 4X4, amely 17,5 százalékot hasít ki a tortából. Ebből azonban messze a legtöbbet a Classic alapváltozatból adtak el. Sőt, felszereltség és karosszéria-típus szerinti bontásban nézve, ez a modell volt a legnépszerűbb a Ladánál idén a maga 2,85 milliós listaárával.

Itthon is baj lesz?

Az orosz AvtoVaz nemrég jelentette be, hogy szeptember végéig jelentősen csökkenti egyes modelljeinek gyártását, majd október közepétől, négy hónapon át, négynapos munkahétre tér át. Ez azt jelenti, hogy a 4X4 modellt heti két napon, a Kalinát és Grantát heti négy napon gyártják.

A Lada Hungary lapunkat arról tájékoztatta, hogy ez semmilyen formában nem érinti a hazai forgalmazást, az autókra ugyan annyit kell várni, mint eddig.

Ez annyiban érthető, hogy a magyar piac elenyésző az oroszhoz képest, ahol csak augusztusban 21 ezer autót adtak el.

HOZZÁSZÓLÁSOK