A piackutató cég csütörtöki tájékoztatása szerint a boltok bevétele 16 százalékkal volt több tavaly november-decemberben, mint az előző év azonos időszakában, az eladott mennyiség nem változott.

Hagyományosan slágertermék a csokoládé Mikulás figura, amelyből tavaly közel 8,5 millió darabot adtak el, 5 százalékkal többet, mint tavalyelőtt. Értékben ez több mint 1,9 milliárd forintot jelentett, ami 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az ünnepi édességpiacból értékben 62 százalékkal részesedett a csokoládé Mikulás figura.

A második legnépszerűbb kategória a hagyományos ajándékcsomag, bár a tavalyi, érték szempontjából 11 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal kisebb. Népszerűbb lett viszont az adventi kalendárium, amelynek piacrésze értékben 7 százalékról 10-re emelkedett.

A Nielsen szerint egyre inkább magas minőségű termékeket keresnek a fogyasztók. Ezt támasztja alá, hogy az ünnepi édességek forgalma értékben jóval nagyobb mértékben bővült, mint mennyiség szempontjából, mivel változatlanul 650 tonna ünnepi édességet adtak el a boltok. Szintén a prémium termékek térnyerését mutatja, hogy az előző évekhez hasonlóan 2014-ben tovább erősödött a valódi csokoládéból készült figurák forgalma a nugáthoz képest.