Kiderült a Tesco titka - így készül a szaloncukor

Már tavasszal elkezdődött a Tescónál az a szaloncukor-tesztelési, -fejlesztési folyamat, amiben a részt vevő újságírók számára többek között az is kiderült, hogy ha valaki végképp le akar szokni az édességekről, célszerű édességkóstoló munkát vállalnia. De az áldozat megérte, a szaloncukrok tényleg finomak lettek.
Napi.hu, 2015. december 17. csütörtök, 15:22
Fotó: Napi.hu

Valószínűleg még a legelszántabb karácsonyrajongók sem gondoltak az év végi ünnepekre akkor, amikor a Tesco Brand szaloncukorválasztékának idei fejlesztését szolgáló tesztek már elkezdődtek.

A fejlesztési folyamatba bevont újságírókat - köztük a Napi.hu munkatársát - májusban először alapos kiképzés és aláírásra váró titoktartási nyilatkozat várta a Corvinus Egyetem Élelmiszertudományi Karának érzékszervi laborjában. Itt a résztvevők szinte képzett tesztelőkké válhattak, akik egy-egy édességmintáról nem csak azt tudják elmondani, hogy nekik ízlik-e vagy sem, hanem olyan részletekre vonatkozóan képesek osztályzatot adni, mint például az adott termék külalakja, színe, illata, bevonatának roppanóssága, a töltelék állaga vagy ízösszetevői.

Ez a kiképzés igazán embert próbáló volt: a tanfolyamra előírásszerűen éhgyomorral kellett érkezni, majd kora délutánig semmilyen mást nem lehetett fogyasztani, csak a tesztelendő túródesszerteket illetve szénsavmentes ásványvizet.

Túródesszert-kóstolás

Délutánra már mindenki valami sósért könyörgött, és mikor hónapokkal később - a termékfejlesztés következő állomásán - újra összefutottak a tesztelők, kiderült, hogy azóta senki sem vásárolt ilyen típusú édességet, legfeljebb a családjának.

A tesztelés második körében egy forró augusztusi napon már a szaloncukrok kerültek fókuszba a Tesco fogyasztói tesztközpontjában. Ekkor még több gyártó mintái is szerepeltek a tesztelendő édességek között, de végül az újságírók és a kutatásba bevont fogyasztók véleménye is megegyezett abban, hogy a legjobb minőséget a Bonbonetti termékei képviselték. Ezek között volt néhány olyan ízesítésű szaloncukor, ami igazán különlegesre sikerült, de végül - mivel rajongói kisebbségben maradtak - nem került gyártásba. (Az, hogy milyen ízvilágról van szó, természetesen továbbra is titok.) Azokat a kritikákat pedig, amelyeket a tesztelők megfogalmaztak, természetesen orvosolták a gyár szakértői. Erről is meggyőződhettek a látogatók a Bonbonetti budapesti, patika tisztaságú, ínycsiklandó illatot árasztó gyárában, ahol kiderült, hogyan és miből készül a marcipános Tesco szaloncukor - erről a képes beszámolót itt találja.

Jól érzékelhető trend a hazai szaloncukor-piacon is a diabetikus termékek iránti kereslet növekedése - ezeket nem csak azok választják, akik mást nem ehetnek, hanem az egészségtudatos vásárlók is. A Tesco Finest kínálatban kapható hozzáadott cukor nélküli szaloncukor: a 300 g-os csomagolásban árusított Tesco Finest szaloncukrot a cukorbetegek is fogyaszthatják.


Az újságírókon túl több mint kétezer vásárló megkérdezésével, fél éven át tartó folyamatos termékteszteléssel és -fejlesztéssel alakította ki idei sajátmárkás szaloncukor-választékát a Tesco. A Tesco Brand rendkívül komoly versenyt jelent minőség tekintetében a legismertebb márkák számára. Ebben a kategóriában 12-féle ízű szaloncukor került a Tesco áruházak polcaira. Fontos minőségi változás, hogy ezek az édességek immár mind valódi csokoládéval készülnek, a zselés változatokat (alma, meggy és narancs ízben) valódi gyümölcskoncentrátumból, természetes színezékkel, gyümölcspektinnel sűrítve készítik, a gyártás során pedig nem használnak fel ízfokozót.


Bár a magyar szaloncukorpiacon hagyományosan a zselés és a klasszikus ízesítésű (kókuszos, rum-kakaós, vajkaramellás) változatok a legnépszerűbbek, a tesztek során a fogyasztók egyértelműen jelezték, hogy a kedvelt, hagyományos süteményeket idéző édességeket is szívesen vásárolnák. Erre az igényre válaszul fejlesztették ki a Bonbonetti és a Tesco szakértői közösen a Rákóczi túrós, vagyis túrós és sárgabarackos ízű, valamint a zserbós, azaz barackos-diós szaloncukrokat. Mindkét változatot étcsokoládé borítja, ahogyan a szintén különlegesen finom újdonságnak számító, kifejezetten a felnőtteknek szóló tojáslikőrös szaloncukrot is.

Tavaly a Tesco hazai áruházaiban összesen 2,34 millió csomag szaloncukor fogyott, az idén ennél nagyobb mennyiségre számítanak. Ha a megújított szaloncukor-választék sikeresnek bizonyul, megfontolják, hogy jövőre a szomszédos országokban is bemutassák ezeket az édességeket.


Nem csak a felnőtteknek, a gyerekeknek is készült különlegességgel a Tesco: a nekik szánt csomagokban tejcsokiba mártott, banán-crispy és málnás-robbanócukros töltelékű szaloncukrok találhatók. Utóbbiak csak első hallásra tűnnek furcsának, a kóstolás során kiderül ugyanis, hogy igazán harmonikus édességet sikerült összeállítaniuk a szakembereknek. A hagyományos ízek kedvelői is találnak az ízlésüknek megfelelőt, hiszen a Tesco Brand választékából nem maradt ki a cappuccinós, a vajkaramellás, a marcipános és a kókuszos változat sem.

A tesztek során a média képviselői között az egyik legnagyobb pozitív meglepetést a zselés szaloncukrok okozták: ezekben tényleg igazi gyümölcsíz köszön vissza, amit jól kiegészít a csokoládébevonat. Szintén nagyon jól sikerült az étcsokis-tojáslikőrös édesség, de a tejcsokis bevonatú, banán-crispy és málnás-robbanócukros töltelékű szaloncukrok is kiemelkedőek lettek.


Cikkünk megjelenését a Tesco támogatta.

HOZZÁSZÓLÁSOK