Kiderült, melyik sportáruházban költi a pénzét a magyar

Jelentősen nőtt tavaly Magyarországon a ruházati termékek és a lábbelik értékesítése, amelyben kiemelkedő szerepet játszanak a nagy sportáruházak. Az utóbbiak versenye a vásárlók kegyeiért eldőlni látszik.
Komócsin Sándor, 2017. július 24. hétfő, 09:12

A textil- és ruházati termékeket, illetve lábbeliket árusító boltok forgalma tavaly tíz százalékkal ugrott meg az egy évvel korábbihoz képest, 2010-hez viszonyítva pedig több mint 45 százalékkal bővült a forgalmuk - írja a Világgazdaság. Ennél csak az élelmiszer-, ital-, dohányáru-kiskereskedelem tejesített jobban, 134 százalékkal, illetve a csomagküldők forgalma ugrott meg - nyilván nagyon alacsony bázisról - 546 százalékkal.

A ruházati piac felpörgése nem kis részben a sportáruházak szárnyalásának köszönhető. Ezek háziversenyét a Decathlon nyerte a Hervisszel és a náluk jóval kisebb szereplőkkel szemben. Öt évvel ezelőtt még belátható távolságban volt egymástól ez a két cég. Az előbbi azonban azóta megduplázta akkori közel 20 milliárdos forgalmát az utóbbi teljesítménye viszont a bő 11 milliárdos árbevétel körül stagnál.

A két kisebb szereplő, a svájci Intersport hazai leánya és a SportsDirect.com Hungary nagyjából 6-6 milliárd forint árbevételt könyvelt el tavaly.

HOZZÁSZÓLÁSOK