Jövőre indul az Ikea online áruháza - mondta még novemberben Szabó Ágnes, a soroksári Ikea-áruház a Bukszának adott interjújában. (Az interjút itt olvashatja el.) Az online értékesítésnél csak a bútorokra kérdeztünk rá, márpedig az Ikea ételekben is erős, így az interjú után megkerestük a céget, hogy étel-házhozszállításban is gondolkodnak-e. Ezzel összefüggésben pár érdekes adatot is kaptunk a cégtől.

Az étel marad az áruházban

Az online értékesítés elindítása nem érinti az ételeket, amelyek kifejezetten az áruházba látogatóknak vannak kitalálva. Az ikeás éttermek és ételek elég népszerűek, ugyanis a bútorlánc teljes magyarországi bevételének 2,5-3 százalékát adják. Ez 1,1-1,4 milliárd forintos nettó árbevételt jelent, azaz a két Ikea-étterem átlagosan több mint félmilliárd forintos forgalmat bonyolít.

A golyó és a virsli

Az idén például 850 ezren ettek a két áruház éttermeiben, heti szinten közel 18 ezer emberről beszélünk. Az éttermekben az egyik legnépszerűbb termék a húsgolyó. Ebből 480 ezer adag fogyott, ami 98 tonnás fogyasztás jelent. Sokáig csak a sertéshúsból készült húsgolyó volt a kínálatban, 2015-ben jött a képbe a csirkés, amely a bevezetés óta 15-18 százalékos arányra tette szert a húsgolyó-forgalomban. Tavaly egyébként megjelent a húsgolyók között a zöldséges, amely nem vegetáriánus étel, csak zöldségekkel van összekeverve. Előbb-utóbb egyébként a vegetáriánus verzió megjelenhet, egy tavaly megjelent hír szerint ugyanis napirenden van a bevezetése.

Bár a húsgolyó kétségtelenül népszerű, de darabszámot tekintve van ennél egy népszerűbb étel, mégpedig a áruházak büféiben kapható hotdog. Ezekhez csak Magyarországon évente 2 millió virslit használ a cég.

Ha tetszett a cikk, a Bukszát kedvelheti a Facebookon is.