Kié lesz neves hazai diszkontlánc? Keletről jön a vevő?

A Cora eladásának híre után a kiskereskedelmi piac mindinkább megkérdőjelezi a Match és a Profi eladásának lehetőségét. A jelenlegi piaci körülmények között csak áron alul érné meg az üzletlánc felvásárlása. A gyenge láncszem a korábban kifejezetten jól teljesítő Profi diszkonthálózat.
Hőnyi Gyula, 2012. január 5. csütörtök, 11:05
Fotó: Napi.hu

A Napi Gazdaság csütörtöki számának cikke

A Cora eladásának híre után a kiskereskedelmi piac mindinkább megkérdőjelezi a Match és a Profi eladásának lehetőségét. A Cora-pakett leválasztását az elemzők jelzésértékűnek tekintik, első körben ugyanis a Delhaize-csoport egyben kívánta értékesíteni magyar érdekeltségét. Piaci pletykák szerint a lehetséges magyar vevőkkel megszakadtak a tárgyalások, ezt azonban hivatalosan egyelőre senki sem erősítette meg - az ügylet hátterével kapcsolatos múlt évi szűkszavúság helyét mára szótlanság vette át.

Keletről is beeshet vevő
Elemzők szerint az adott paraméterekkel egy már itt levő kereskedelmi hálózatnak a jelenlegi gazdasági környezetben csak áron alul lehetne eladni a Match−Profi-csoportot. Így a lehetséges vevők a kivárásra játszanak. Más pletykák szerint azonban keletről még "beeshet" egy-egy kérő, hiszen a kínaiaktól és az oroszoktól sem állnak távol a magyar befektetési célpontok.

A jelenlegi piaci környezetben több nemzetközi lánc még a Corában sem látott fantáziát, nemhogy a Match- és Profi-üzletekben együtt. Tavaly első körben a vásárláshoz szükséges pénzt tartották az elemzők a legkisebb problémának, hiszen ilyen ügyletre lehetett volna találni a bankoknál forrást. Időközben azonban a forint erejét vesztette, és a 2012-es várakozások is csökkenő fogyasztással számolnak, az üzlet finanszírozása így roppant kockázatossá vált.

Másfelől a CBA−Coop páros − mint lehetséges vevő − sem tudta volna maradéktalanul beilleszteni portfóliójába a Match- és Profi-egységeket. Márpedig a kevés jó helyen levő üzlettel együtt be kellett volna kebelezni a gyengén teljesítőket is, amihez új koncepció kidolgozására, illetve annak bevezetésére program és tartalék képzésére lenne szükség.

Az Aldi és a Lidl közben folyamatosan fejleszt és szippantja el a Delhaize-érdekeltségektől a vásárlókat. A Profi esetleges magasabb értékű hálózattá átalakítása a lánc vásárlóközönségének elvesztését jelentené. Egy, a jelenleginél "keményebb" diszkontba való átforgatásával pedig frontális támadást indítana a Lidl-, Aldi- és Penny Market-üzletek ellen. Az utóbbi három tőkeereje egyenként is meghaladja a Profiét, vagyis a marketingben "elégetett" források a Profi-lánc végét jelenthetnék − ami több mint hatvan egység kiesésével vagy komoly átalakításának finanszírozásával járna. A Match−Profi hálózat összesen több mint 180 egységet számlál.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Blama, 2012.01.05 13:55

Talán egy megbízhat kínai vagy szaudi befektető?

Azok nem olyan pénzéhesek, mint a nyugatiak.

Nem, azok más értékeket látszanak védeni.

Vagy mégsem?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html