A felhívás nem közli azt, hogy mennyit szán a MÁV-START a beszerzésre, viszont részletesen leírja az elvárt műszaki feltételeket. Így járművenként 138 és 198 fő közötti kapacitás a feltétel, a kisebb férőhely megajánlása automatikus érvénytelenséggel jár. Ezen felül járművenként 2-4 mozgássérült helyet is kell biztosítani, opcionálisan pedig ajánlható mozgássérültek által használható zárt rendszerű WC is, kézmosóval és -szárítóval.

Ajánlatot az tehet, akinek az utóbbi három lezárt üzleti évben a nettó árbevétele elérte (összesen) a 43 millió 200 ezer eurót (mintegy 13 milliárd forintot). Referenciaként pedig az elmúlt 6 évből fel kell tudni mutatni 5 darab dízel-villamos meghajtású vasúti jármű szállítását.

A szállítási határidő 77 hónap

Az ajánlatok beadási határideje február 8. Az értékelésnél a minőség 550, míg az ár 600 súlyszámmal szerepel. Mint a Napi.hu megírta, a Nemzeti infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a múlt héten nyílt közbeszerzésen keresett tervezőt és kivitelezőt a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train vasúti munkálataira. A feladatra 20 hónapot adott a NIF.

A két város között olyan új, kötöttpályás közlekedési kapcsolat jön létre, amely a településeken belül villamosként, míg azokon kívül vonatként közlekedik. Így Hódmezővásárhelyen 3,3 kilométer hosszú, egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással.

A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az Ady Endre utca - Tóalj utca - Szőnyi utca - Andrássy utca - Bajcsy Zsilinszky utca útvonalon, a Hódmezővásárhely állomás mellett létesülő végállomásig vezet. Szegeden villamosvonal épül az 1-es villamos Rókus megállóhelye és a 135-ös számú vasútvonal között.