Kijött a magyar üzletek toplistája! Beelőzött a Lidl

Tavalyi teljesítménye alapján változatlanul a Tesco a legnagyobb forgalmú kereskedelmi lánc Magyarországon, csaknem 809 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal - közölte a Trade magazin az MTI-vel.
Domokos Erika, 2018. június 4. hétfő, 18:48

A kiskereskedelmi toplistát közreadó szaklap tájékoztatása szerint a második és a harmadik helyezett sem változott; a Coop 604 milliárd, a Spar 562,5 milliárd forintos bruttó forgalmat ért el 2017-ben. (Változik a fizetés a Tescónál - ezt a cikket olvasta már?)

A gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piacán a rangsorban ismét a CBA a negyedik, 508 milliárd forintos bruttó forgalommal.

Változás is történt a listán, a Lidl 450 milliárd forintos bruttó bevétellel az ötödik lett tavaly a 2016-os hatodik pozíció után. A diszkontlánc a Reált előzte meg, amely bruttó 398 milliárd forintos forgalmával a hatodik helyen végzett.

Az Auchan 363,5 milliárd forintos bevétellel maradt a hetedik, a Penny Market 260 milliárd forinttal a nyolcadik és az Aldi 208 milliárddal a kilencedik.

A DM 93,9 milliárd forintos forgalmával megőrizte tizedik helyét, a Rossmann pedig 78,4 milliárddal ismét a tizenegyedik lett.

A toplistán összességében minden lánc növelni tudta bevételét az előző évihez képest.

Az FMCG-szektor egésze jól teljesített, köszönhetően a fogyasztás emelkedésének, a bizalmi index kimagasló értékének, a növekvő béreknek és a munkanélküliség csökkenésének - írta Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője a közleményben. Értékelése szerint ugyanakkor a munkaerőhiány egyre súlyosabb, amelyre a technológiai fejlesztések nem mindenhol és nem minden cég számára nyújtanak jövőbeli megoldást. A törvényi előírások mellett a munkaerőhiány is nagymértékű béremelést kívánt meg a cégektől tavaly, és ez az elvárás nehéz helyzetet teremtett a kisebb cégeknél, a kevés alkalmazottal dolgozó kisboltok esetében. Hozzátette azonban azt is, hogy bár a kisboltok száma tovább csökkent, az egy boltra vetített forgalmuk viszont nőtt.

A közlemény szerint a fogyasztók oldaláról jellemző volt tavaly a prémium márkák iránti kereslet növekedése és az egészséges életmódra való még fokozottabb figyelem, amely az innovációk egyik fő motorja - írta az MTI.

A kép illusztráció, forrás: Shutterstock.

HOZZÁSZÓLÁSOK