A német gyártó szerint idén világszinten a kínai piac növekedése fog a legjobban hozzájárulni a globális autóeladások számának emelkedéséhez. A vállalat ezt a lehetőséget akarja kihasználni, miközben az észak amerikai piacon is eladásai növelését tervezi. A Daimler azonban kevesebb lehetőséget lát Oroszországban, ahol az autóeladások további meredek csökkenésére számít.

A Daimler adatai szerint 2014 negyedik negyedévében éves szinten 14 százalékkal nőtt az eladott Mercedes és Smart autók száma, elérve a 483 ezret. A gyártó összesített bevétele 11 százalékkal nőtt és 35,75 milliárd euró lett, a nettó nyereség viszont 29 százalékos csökkenés után 1,19 milliárd euróra esett.

A nyereséget csökkentette, hogy a Daimler 600 millió eurót tett félre rendkívüli tartalékként, mert az Európai Unió trösztellenes vizsgálatot folytat teherautókat gyártó cégek ellen, és a vizsgálat a Daimlert is érintheti.