Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Robbanásszerűen nő a repülőgéppel közlekedő utasok száma a következő két évtizedben. A Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (International Air Transport Association - IATA) most nyilvánosságra hozott becslése szerint 2037-ben az utasok száma meghaladja majd a 8,2 milliárdot, mivel az éves növekedés mértéke átlag 3,5 százalékos lesz.

A bővülés motorja a Távol-Kelet lesz, az ottani piac ugyanis évi 4,8 százalékos bővülést követően 3,9 milliárdos utaslétszámot jelent majd 2037-ben. Ez azt jelenti, hogy az utasbővülés csaknem felét a távol-keleti térség jelenti majd.

Az eddigi listavezető Egyesült Államok az időszak végére kénytelen lesz átadni az első helyet Kínának. Az ázsiai országban ugyanis egymilliárd új utas lehet, így a teljes kínai utaslétszám (belföldi és nemzetközi járatok) meghaladja majd az 1,6 milliárd főt 2037-ben. Az USA piaca pedig 481 milliós emelkedéssel "csak" 1,3 milliárdra nő. A képzeletbeli dobogó harmadik helyére az Egyesült Királyság helyett India léphet, összesen 572 millió utassal. (Nagy-Britanniát az előrejelzések szerint várhatóan 2024-ben hagyja le egykori gyarmata.)

A prognózis szerint a globális top-10-be bekerül Indonézia - sőt 2030-ra ez az ország lehet a negyedik legjelentősebb szereplő az utaslétszám alapján. Thaiföld szintén 2030-ra követel helyet magának az első tízben - a várható kieső ekkor Olaszország lehet

Ezt a növekedési trendet a kormányok protekcionista intézkedései, a gazdasági növekedés lassulása és az esetleges megszorító intézkedések egyaránt veszélyeztetik - állapította meg Alexandre de Juniac, az IATA vezérigazgatója.  Ráadásul a jelek szerint sem a reptérfejlesztések, sem a szükséges infrastrukturális beruházások nem lesznek képesek kiszolgálni a robbanásszerű növekedés, mint ahogyan a légi irányítás és a pilótaképzés is elégtelennek bizonyulhat.

Jó hír viszont, hogy a drasztikus utasszám-növekedés nem jár majd együtt a környezetszennyezés fokozódásával. A repülési ipar továbbra is kiemelten fontosnak tartja a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését, s ennek jegyében 2050-re ennek mértéke a 2005-ös szint felére csökkenhet.