Lefújták a kisvasutas projekteket

Egyelőre várni kell több kisvasút felújítására, miután visszavonták az ezekre kiírt közbeszerzést.
Németh Géza, 2019. május 16. csütörtök, 06:20
Fotó: Napi.hu

Az Ipoly Erdő Zrt. visszavonta a Királyréti Állami Erdei Vasút Kismaros-Királyrét, valamint a Kemencei Erdei Múzeumvasút Kemence-Feketevölgyi panzió közötti szakaszainak felújítási munkáira kiírt közbeszerzést - derül ki az uniós közbeszerzési közlönyből.

Az Ipoly Erdő Zrt. mindössze a közbeszerzési törvénynek arra a passzusára hivatkozik, amelyik az ajánlattételi határidő lejárta előtt lehetővé teszi a visszavonást.

A 10,7 kilométeres királyréti vasúton a felújítás után óránként 25 kilométeres sebességgel közlekedhettek volna a vonatok. A 3,8 kilométer hosszú kemencei vasúton a sebesség csak óránként 15 kilométer lett volna.

Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos még tavaly év elején jelentette be, hogy a kormány tízmilliárd forintot fordít a költségvetésből kisvasutak felújítására 2018 és 2020 között.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2019.05.16 16:27

Egyelőre - a hangsúly ezen van.
Kicsit nagyon besokalltak a lopásokkal, így pihentetni kell a kirívó ügyeket.
Remélem, az új EP megszavazza az OLAF-ot minden országra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2019.05.16 16:05

Rájöttek, hogy itt nem lehet sokat lopni. Nem baj...majd más területen behozzák ezt is. Hajrá patkányok!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

krislaci, 2019.05.16 15:35

Végre egy jó hír, ha nem is egetrengető: visszavonták egy pszichopata hülye hobbijára történő pénz kidobást.
Lehetne, sőt kellene folytatni, hiszen elég nagy valószínűséggel közeledik egy világválság, mert az amerikai befektetők elszálltak; olyan magasra emelkedtek a részvény árfolyamok, hogy a már kimaxolt vállalati nyereségekből fizetett osztalékokból belátható idő alatt nem lesz kitermelhető a vételáruk.
Ha ezt felismerik, jönnek a tömeges eladások, ezzel pedig az árfolyamok berogyása. Innentől kezdve mindenki tudatja, hogy mi várható, ha visszaemlékszik
2008 - 2009-re.
Minden normális kormány anticiklikus gazdaságpolitikát folytat, tehát amikor repül a szekér, nem hajtja túl a lovakat, nem fűti túl a gazdaságot, inkább tartalékot képez, nehezebb időkre.
Nem így a magyar kormány, aki minden adóbevételt és uniós támogatást az utolsó fillérig ellopott vagy elherdált hasznot nem termelő hobbi beruházásokra, illetve, ami ezután megmaradt, azt kiszórta vissza nem térítendő beruházási támogatásokra, és a lakossági fogyasztás ösztönzésére. Már az ez évi költségvetési tartalékok jórészét is felhasználták.
Tehát, egy válság esetén semmilyen más fékező eszköz sincs a kezében, csak a kockázat miatt magas kamatozású hitelek felvétele, már, ha egyáltalán kapnak.
A visszaesés fékezésében a legfontosabb szerep a jegybanké volna. De, az MNB, a devizahiteleseken
"nyert" 650 milliárd forintot magánosította(Matolcsy és rokonai ellopták), alapítványokba kimentve azt.
Így közvetlen pénzügyi beavatkozásra neki is csak hitelből lesz lehetősége.
A jegybankok másik alapvető eszköze a gazdaság élinkítésére az alapkamat, és ezen keresztül a BUBOR
csökkentése volna. De, erre sincs lehetőség, hisz Matolcsy (nyilván Orbánnal egyeztetve) hasító gazdaságnál sem emelt alapkamatot és szigorított a hitelezésen (ennek eszetlen volta miatt gyengült a forint is), így most neki sincs semmilyen gazdaság ösztönző eszköz a kezében.
Összefoglalva, az eszetlen, tolvaj gazdaságpolitika miatt fogunk a közelgő viharban csupasz seggel állni.
Ezért tartom pozitívnak, az amúgy jelentéktelen kisvasút beruházás elmaradását. Csak hát, ezt a tendenciát - sokkal nagyobb léptékben - folytatni kellene, még ha a lopások is "károsodnak" miatta!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html