Az Olimpia alatt a várakozásoknak megfelelően alakultak az M1 nézettségi eredményei. A csatornán az egy nézőre jutó napi átlagos tévénézési idő a 2012. március-májusi időszak 64 percéről az Olimpia 16 versenynapja alatt 108 percre növekedett, ez 69 százalékos bővülést jelentett. Hétköznapokon az M1 a 2012 március-májusi átlagos napi nézettségét az olimpiai "hétköznapokon" több mint megduplázta.

Az AGB Nielsen adatai szerint délutánonként az olimpia nézettsége 200-300 ezer fővel, míg az esti órákban 300-400 ezer fővel haladta meg a csatorna tavaszi átlagos nézettségét. Hétvégenként pedig még ennél is jobban megnőtt az köztévé nézettsége. Az Olimpia ideje alatt ugyanis az M1 hétvégi átlagos napi nézettsége nyolcvan százalékkal növekedett a tavaszi nézettségi értékekhez képest.

A sportesemény egyébként a közmédia összes tévécsatornáján képernyőre került. Az M1 és az M2 csatornákon egyenként 215 órányi - jórészt élő közvetítés -, a Duna TV-n 40 órányi-, míg a Duna Worldön 80 órányi összefoglaló volt az eseményekről, ez összesen 550 órányi műsoridőt jelentett a négy csatornán. Az Olimpia közvetítései a közszolgálati tévéadók valamelyikén összesen 7,6 millió főt értek el, ez a teljes népesség 83 százaléka.

Kire voltak a legtöbben kíváncsiak?

A legnézettebb sportesemény a 200 méteres férfi mellúszás eredményhirdetése lett augusztus 1-jén - Gyurta Dániellel -, ennek nézettsége közel 1,4 millió fő volt. Közvetlen ez után volt a 200 méteres női pillangóúszás döntője - Jakabos Zsuzsannával -, 1,337 millió fős nézettséggel. Szintén egymilliónál is többen voltak kíváncsiak Pars Krisztián kalapácsvetőre. Az úszó és az atlétikai eseményeken kívül két magyar olimpiai bajnok - Szilágyi Áron és Berki Krisztián - eredményhirdetése ért el milliós nézettsége.

A közmédia tévécsatornái összességében is jelentős nézettség növekedést könyvelhettek el. A tavaszi közönségarányhoz képest egész napra együttesen 77 százalékos, főműsoridőben 85 százalékos növekmény látható az Olimpia alatt. A teljes adásnap és a főműsoridő tekintetében egyaránt a nézők körülbelül 23 százaléka választotta valamelyik közszolgálati tévéadó műsorát.

Azt egyelőre még nem sikerült megtudnunk, hogy pénzügyi szempontból mennyire volt sikeres a közmédiaának az olimpia közvetítése.