Kiverte a biztosítékot az árengedmények tiltása

A kiskereskedők és a gyártók sem értenek egyet azzal a tervezett törvénymódosítással, amely szerint a jövőben nem lehetne hirdetni az árengedményeket.
Hőnyi Gyula, 2010. szeptember 21. kedd, 08:53

A Napi Gazdaság keddi számának cikke

A kiskereskedőknél kiverte a biztosítékot a tisztességtelen forgalmazói magatartásról szóló törvény módosító anyaga, amely jelen pillanatban munkatervezetként a Fidesz-frakciónál van, ugyanakkor a gyártói oldalon csak néhány elemét tartják agyrémnek.

Azt, hogy a beszállító és a kereskedő kapcsolatánál a gyártókat kívánják erőteljesebben védeni, a kereskedők is elfogadják, sőt a kis- és közepes vállalkozások előnyhöz jutását is támogatnák (Napi, 2009. július 16., 2010. július 9.).

Ám a törvénymódosító több passzusa épp az alapgondolattal áll szemben, és elemzők szerint első olvasatra néhány pontja még a versenytörvényt is sérti.

A nagyobb gyártók saját bevallásuk szerint képesek lennének együtt élni a zöldség-gyümölcsnél és a friss árunál javasolt 15 napos fizetési határidővel a 30 nappal szemben.

Azt is el tudnák fogadni - kiemelve a törvénymódosító másik sarkalatos pontját -, hogy megszűnne az úgynevezett visszáruzás, vagyis az a technika, hogy a kereskedő visszaküldi a gyártónak az el nem adott készletet. (Ezzel persze nem szűnne meg az el nem adott, de megromlott áru megsemmisítéséhez követelt gyártói pénzbeli hozzájárulás.)

Azzal viszont nem értenek egyet, hogy ne hirdethessék az árengedményeiket. Kifogásolható passzusa a módosítónak az előbbihez kapcsolódó úgynevezett háromszázalékos másodlagos visszatérítési limit is.

A gyártók többsége ma a reklám szerint nem vagy csak nagyon kis mértékben alkalmazza az arculati reklámozást, így elsősorban a kedvező árak, illetve a kedvezmények meghirdetésével hívja fel magára a figyelmet.

Ez a hirdetési technika az egyetlen mentsvára a tőkeszegény, de feltörekvő magyar gyártóknak, amelyek márkát kívánnak építeni, amellett, hogy például kereskedelmi saját márkát gyártanak egy-egy láncnak.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

megalodon, 2010.09.22 06:43

Nem lesznak akciók ??? Hurrá, legalább drágábban vásárlunk és több profitot termelnek a külföldi láncok, meg ehetjük, majd a sajátmárkás ( Tesco gazdaságos - most már "value" ) termékeket mert arról hisszük majd azt hogy az az olcsó. Ezen termékek viszont nemzetközi tendereken versenyeztetődnek meg, tehát végre felvehetik a kis magyar gyártók a versenyt az európai tőkeerős beszállítókkal. Ezenkivül megyünk a Lidl,Aldi és más harddiszkontokba is javarészt német ( és lengyel) árut vásárolni mert azt hisszük, hogy Ők a legolcsóbbak.Magyar terméket meg nem fog a kutya se belistázni, mert még akciós kampányt sem tud "mögé" tenni a gyártó ,20-30 millát meg nem tud pl. reklámokba invesztálni....

Ez az amikor már tényleg nagyon fáj a hülyeség !!!!!
Könyörgöm üljön már le a Fidesz néhány beszerzővel i(láncoktól) s beszélgetni, hogy legalább úgy ahogy képben legyenek, mi a fene történik a kereskedelemben !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tom24, 2010.09.21 18:03

Nagyon helyes, hogy végre megpróbálják lefaragni a multi láncok versenyelőnyét a kisvállalkozásokkal szemben, már csak a munkahely teremtés szempontjából is.
Legalább 100-150 ezer munkahelyet lehetne
teremteni a koncentrált áruforgalom (multik) szétterítésével és a kínai piacok korlátozásával, amit egyébként pl. Németországban is már csírájában példásan korlátoztak, óvva a hazai kereskedelmüket a jellemzően tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutó kínai kereskedelmi csoportoktól. A multi kereskedelmi csoportok nagyon alacsony áron értékesítenek - ezzel tönkreteszi versenytársaikat és megszüntetik az azoknál működő munkahelyeket a kkv.-ben - miközben a beszállítóktól mindenféle jogcímen követelt összegekkel kipótolják az árengedménynél elveszített profitjukat.
Minden egyes Ft.-t amit a kereskedelmi multik támogatására adnak kp.-ban vagy adómentesség formájában hozzájárul a munkanélküliség további növeléséhez.
A gondos árú kihelyezésről, szakértő eladókról
meg mindnyájunknak vannak tapasztalatai...
Miért fizetne a termelő-beszállító azért hogy a kereskedő multi a megfelelő helyre tegye ki az árúját ? Ez nevetséges, valakik fordítva ülnek a lovon ! Talán nem a saját érdeke a multinak hogy a legjobb helyre tegye az árúkat és egyébként is a legjobb módon kezelje a készleteit az eladó térben ?
Persze ha ezért plussz pénzt lehet kérni, és az egyébként eladatlan árút visszaönteni a beszállítónak, akkor nincs is szükség a jó gazdálkodásra !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tom24, 2010.09.21 18:01

Nagyon helyes, hogy végre megpróbálják lefaragni a multi láncok versenyelőnyét a kisvállalkozásokkal szemben, már csak a munkahely teremtés szempontjából is.
Legalább 100-150 ezer munkahelyet lehetne
teremteni a koncentrált áruforgalom (multik) szétterítésével és a kínai piacok korlátozásával, amit egyébként pl. Németországban is már csírájában példásan korlátoztak, óvva a hazai kereskedelmüket a jellemzően tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutó kínai kereskedelmi csoportoktól. A multi kereskedelmi csoportok nagyon alacsony áron értékesítenek - ezzel tönkreteszi versenytársaikat és megszüntetik az azoknál működő munkahelyeket a kkv.-ben - miközben a beszállítóktól mindenféle jogcímen követelt összegekkel kipótolják az árengedménynél elveszített profitjukat.
Minden egyes Ft.-t amit a kereskedelmi multik támogatására adnak kp.-ban vagy adómentesség formájában hozzájárul a munkanélküliség további növeléséhez.
A gondos árú kihelyezésről, szakértő eladókról
meg mindnyájunknak vannak tapasztalatai...
Miért fizetne a termelő-beszállító azért hogy a kereskedő multi a megfelelő helyre tegye ki az árúját ? Ez nevetséges, valakik fordítva ülnek a lovon ! Talán nem a saját érdeke a multinak hogy a legjobb helyre tegye az árúkat és egyébként is a legjobb módon kezelje a készleteit az eladó térben ?
Persze ha ezért plussz pénzt lehet kérni, és az egyébként eladatlan árút visszaönteni a beszállítónak, akkor nincs is szükség a jó gazdálkodásra !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html