A GVH eljárásában a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett "Őszi kiárusítás" elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta, melynek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70%-os kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árak és a kedvezmény mértéke került feltüntetésre, így a fogyasztóknak nem volt lehetősége tájékozódni a termék eredeti áráról.

A vállalkozás úgy hirdette meg a hirdetési újságjában a kerti gépeket, - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket - hogy csak erősen korlátozott számban és áruházonként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből - állapítja meg a GVH közleménye.

A GVH megállapította, hogy a Tesco az "Őszi kiárusítás" akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel, így a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot miatt , 20 millió forintos bírság megfizetésre kötelezte a multit.

A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el - közölte a GVH.