A szakember beszélt arról is, hogy minden márkánál nőttek az új autók eladási árai. Egyrészt az Európai Unióban hatályba lépett szennyezőanyag-kibocsátási normák szigorítása, másrészt a magasabb euróárfolyam miatt.

A drágulás főleg a magánvásárlókat érintette érzékenyen, és sokan elhalasztották vásárlásaikat a koronavírus-járvány okozta gazdasági aggodalmak miatt is.

Papp Zoltán arra számít, hogy a Seat ebben az évben 3 ezer új autót tud eladni Magyarországon, ez 25 százalékkal maradna el a tervtől és 800 darabbal maradna el a tavalyi értékesítéstől.

A márka jelenleg 1,5 százalékos részesedéssel rendelkezik az új személyautók magyarországi piacán, ahol a szakértők körülbelül 120 ezer jármű eladását, mintegy 20 százalékos visszaesést prognosztizálnak az idén.