Koronavírus - Jó ha tudja, mikor nem fizet a biztosító

Az Allianz Hungária Zrt. összeszedte, hogy milyen esetben fizet a koronavírussal fertőzött ügyfélnek és mikor nem.
Szász Péter, 2020. február 27. csütörtök, 18:50
Fotó: Getty Images

Az Allianz utasbiztosításai kiterjednek a külföldön vírusos fertőzés kapcsán indokolttá vált sürgősségi ellátásra, ez alól pedig a koronavírus-járvány sem jelent kivételt. Ha valaki sürgősségi ellátásra szorul, biztosítón a következő szolgáltatásokat nyújtja a választott utasbiztosítás szerint:

  • Megtérítik a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó orvosi vizsgálatok, gyógyszerek, kórházi ellátás és mentés költségét.
  • Ha ügyfelük a kórházi ellátás miatt nem tud a tervezett időpontban hazautazni, akkor megtérítik a későbbi hazautazás többletköltségét, valamint egy hozzátartozó szállodai elhelyezésének és későbbi hazautazásának költségét is.
  • Megtérítik továbbá ügyfelük gyerekének hazautaztatását is, amennyiben felügyelet nélkül marad ügyfelünk sürgősségi ellátása következtében.
  • Ha valaki karantén miatt nem tud visszautazni Magyarországra az utasbiztosításának érvényessége alatt, akkor telefonos ügyfélszolgálatuk segítséget nyújt az utasbiztosítás meghosszabbításában, hogy a külföldön tartózkodás teljes ideje alatt védelmet élvezhessen.
  • Ha a légi járatának útvonalát a Magyarországra történő visszautazáskor módosítják, vagy légi járat késik, illetve törlik, akkor megtérítik a felmerült étel, ital és tisztálkodószer költségét, valamint járattörlés esetén a szállás költségét is a választott utasbiztosítás szerint.
  • Ha a Magyarországra történő visszautazáskor a hazaérkezés időpontja például hatósági útlezárás, légi vagy szárazföldi járat késése vagy törlése miatt az utasbiztosítás lejárata utáni időpontra esik, akkor az utasbiztosítás érvényessége 1 nappal meghosszabbodik a választott utasbiztosítás szerint, ha ügyfelük ezt a biztosító részére bejelenti.

Felhívják ugyanakkor a figyelmet, hogy

csak abban az esetben nyújtanak szolgáltatást, ha a biztosított olyan térségbe utazik, amely a beutazás napján nem szerepel a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata által kiadott, "Utazásra nem javasolt térségek" listáján.

Amennyiben egy ország - vagy annak bármely régiója - azt követően válik nem javasolt úti céllá, hogy ügyfelük érvényes utasbiztosítással utazott az érintett térségbe, akkor az Allianz a szerződési feltételekben rögzített szolgáltatásokat vállalja.

HOZZÁSZÓLÁSOK