Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Generali a 22 országot felölelő felmérésében többek között a magyar, francia, indonéz vagy éppen kínai lakosság koronavírussal kapcsolatos érzelmeit, félelmeit, pénzügyi kilátásait, valamint ezen tényezők biztosítási piacra gyakorolt hatásait vizsgálta.

Az eredmények alapján a magyarok érzelmi állapota nem lóg ki a globális átlagból, sőt annál kissé derűlátóbb, mivel 51 százalékuk inkább optimista vagy kifejezetten optimista a járványhelyzetben. A válaszok alapján a hazai lakosság hangulata változó, próbálnak pozitívan hozzáállni a megváltozott életkörülményekhez és kitartóan várják a vírus lecsengését, ugyanakkor úgy gondolják, az enyhülésre legjobb esetben is nyár közepén kerülhet leghamarabb sor.

Egyre jobban aggódnak

Az adatok alapján a magyarok egyformán aggódnak a fizikai és mentális egészségük, a szociális kapcsolataik és a pénzügyi kilátásaik miatt, habár a szabadúszó munkavállalókat, a budapestieket és a fiatal gyermekteleneket érthető módon kiemelkedően foglalkoztatja az utóbbi.

Sajnos az aggodalom nem alaptalan: a magyarok 63 százaléka már március végén is tapasztalt bevételkiesést a koronavírus-járvány következményeként, ráadásul 78 százalékuk attól tart, hogy a helyzete tovább romlik. A mentális egészségüket leginkább a nyugdíjasok féltik, a legnagyobb biztonságban pedig a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók érzik magukat.

A járványhelyzet a munkakörülményekre is drasztikus hatással volt: háromból egy magyar dolgozik jelenleg otthonról, ők arra számítanak, hogy még legalább 3 hónapig ez így is marad. Úgy látják, hogy a "munkanapok" hossza a home office-ban sem változott lényegesen, csupán néhány százalékuk érezte úgy, hogy ebben a helyzetben kevesebb időt töltene a számítógépe előtt.

Mit várnak el a biztosítótól?

A válaszadók között - globális szinten is - egyértelmű elvárás volt, hogy a biztosítójuk rugalmasan kezelje a járványhelyzetet és gyorsan alkalmazkodjon az új szituációhoz, illetve amellett, hogy transzparensen és empatikusan áll az ügyfelek rendelkezésére, a társadalom szélesebb rétegei felé is felelősséget vállaljon.

A magyarok csaknem 50 százaléka elégedett azzal, ahogy a biztosítója kezeli a járványszituációt, ugyanakkor úgy érzik, nincsenek megfelelően biztosítva a koronavírus esetleges következményei ellen. Ennek ellentmondva elenyésző részük kezdeményezte eddig újabb biztosítási szerződés megkötését, akik viszont mégis tovább erősítették védelmüket, máris sokkal magabiztosabban viszonyultak a vírus okozta esetleges nehézségekhez.

A magyarok döntő része új életbiztosítás megkötésén gondolkozik (43 százalék), de a legnagyobb változás a jövedelembiztosítások iránti érdeklődésben van: 22 százalékkal többen törik a fejüket azon, hogy bevételeiket védjék, miközben a krónikus betegségek költségeinek fedezésére is 14 százalékkal többen kötnének szerződést. Jó hír lehet a biztosítási piac szereplőinek, hogy az ügyfelek 71 százaléka egyáltalán nem gondolkodik szolgáltatóváltáson, aki pedig mégis módosítani szeretné portfólióját, az a jelenlegi biztosítójánál kívánja ezt megtenni - mondta a kutatás adataira hivatkozva Márta Róbert, a Generali Biztosító Zrt. értékesítésért felelős igazgatósági tagja.