Rövidített nyitvatartás - megtalálták a választ a magyar vásárlók

Az egyik nagy magyarországi kereskedelmi lánc eddig nem tapasztalta azt, hogy a nemrégiben bevezetett rövidített nyitvatartás miatt csökkent volna áruházainak forgalma.
Komócsin Sándor, 2020. november 20. péntek, 09:11
Fotó: MTI Fotó / Balogh Zoltán

Egy hét telt el a rövidített nyitvatartás bevezetése óta, ami némi visszaesést hozott a CBA-nál - derül ki a Világgazdaság cikkéből. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta: az elmúlt hónapokban, az egy évvel korábbi adatokhoz képest csökkent az üzletekben értékesített árumennyiség, amely a vásárlószám visszaesésére vezethető vissza.

"A járvány óta sokkal inkább meggondolják az emberek, hogy hány alkalommal mennek el vásárolni. Ezzel párhuzamosan azonban nőttek a kosárértékek" - mondta a kommunikációs igazgató. Még így sem pozitív azonban a mérleg, de a rövidített nyitva tartás alatt eddig nem romlott, hanem javult a helyzet. A múlt héten 10 százalékot meghaladóan nőtt a CBA-üzletek forgalma, bár ehhez a fizetések megérkezésének időszaka is hozzájárulhatott.

A kereslet főként az alapvető termékek iránt nőtt meg, azonban korántsem beszélhetünk olyan felvásárlási lázról, mint tavasszal. Lényegesen nyugodtabbak a vásárlók. A kommunikációs igazgató szerint nem kell áruhiánytól tartani. Azt nem tudhatjuk, hogy az ünnepi időszak milyen forgalmat hoz, várhatólag elmarad majd a múlt évben megszokott szinttől. A családi és baráti találkozások számának csökkenése kedvezőtlenül hathat a kereskedelmi forgalomra is.

HOZZÁSZÓLÁSOK