Koronavírus: megtévesztő reklám miatt csapott le a hatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint Facebook és Instagram posztokban az Antiseptic, illetve Antivirus elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.
Szepesi Anita, 2020. március 20. péntek, 19:33
Fotó: Napi.hu

A GVH pénteki tájékoztatása szerint a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a termék népszerűsítése során különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg.

A vállalkozás valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre alkalmasságáról - idézi a GVH közleményét az MTI.

A cég nem jelölte meg a termék gyártóját vagy forgalmazóját, ezek elérhetőségét, valamint a termék összetételét. Emellett valószínű, hogy nem valós információkat közölt a termék kiszállításáról.

Az eljárás alá vont vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit - jelezte a GVH.

A versenyhivatal szerint a cég kommunikációja széles fogyasztói körhöz juthatott el, főként, hogy a koronavírus-járvány miatt a hasonló termékek iránt megnőtt a fogyasztók érdeklődése, és fokozottabban látogatják az ilyen termékeket kínáló webáruházakat és más online értékesítési csatornákat.

Közleményében a GVH ismételt hangsúlyozta a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában.

HOZZÁSZÓLÁSOK