Nem jött össze a 110 milliós állami luxusautó-beszerzés

Eredménytelen lett az a közbeszerzési eljárás, amellyel a déli városkapu fejlesztéséhez béreltek volna autókat - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.
Szász Péter, 2019. január 18. péntek, 15:20
Fotó: Shutterstock

Öten is indultak azon az tenderen, amelyet a KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. írt ki tavaly szeptemberben, hogy autókat béreljen a déli városkapu projekthez.

A KKBK hat sedan és hat kombi kivitelű autót szeretett volna bérelni négy évre összesen nettó 110 millió forint (bruttó 139,7 millió forint) keretösszegért. Ebben az összegben a teljes flottakezelés is benne lett volna a kiírás szerint.

Az első ütemben ennek a mennyiségnek a felét szerették volna lehívni, vagyis három sedan és három kombi autót. A járműveknek az állami normatíva szerinti 8-as kategóriába kellett volna tartozniuk, amely a második legmagasabb kategória.

  • A LeasePlan Hungária Zrt. és
  • a Régió Terv Kft. ajánlata határidőn túl érkezett,
  • a Porsche Lízing Kft. visszavonta az ajánlatát,
  • a Zenit-Auto Rent Kft. megsértette az ajánlati kötöttséget egy adatmódosítás során,
  • a Pepco Prémium Kft. pedig az igazolásait nem nyújtotta be időre.

A déli városkapu projekt a  Duna, Rákóczi híd - Könyves Kálmán körút nyomvonal, Soroksári út - Weiss Manfréd út által határolt, megközelítőleg 135 hektáros terület beépítését célozza.

A KKBK tavaly írt ki nemzetközi tervpályázatot a beépítési javaslat elkészítésre.

A területen a magyar olimpiai pályázat nyomán sportlétesítményeket is építenek, köztük egy 15 ezer férőhelyes (55 ezerre bővíthető) atlétikai stadiont - amelynek csak a tervezése közel nettó ötmilliárd forintba kerül - evezős központot és kerékpáros versenypályát is.

Ezen sportberuházások megvalósításához már "szakmai tanácsadót" is fogadott a kormányzati szervezet, a londoni székhelyű, Sport Concepts nevű céget, nettó 260 millió forintért.

A tervpályázaton decemberben hirdettek eredményt, az első díjat az egyebek mellett a norvég nemzeti operaházat is tervező, oslói székhelyű Snohetta építészműhely innsbrucki irodája nyerte el, közösen a Verkehrsingenieure Besch und Partner nevű vállalattal.

HOZZÁSZÓLÁSOK