Középre is lő a Raiffeisen

Az elmúlt évek gazdasági válsága nyomán érezhetően megnőtt az ügyfelek elvárása a befektetésekért kínált banki szolgáltatások színvonala iránt.
Nagy László Nándor, 2010. július 6. kedd, 12:10

Soós Csaba, a Raiffeisen Bank lakossági üzletágánának vezetője szerint a megtakarítások és az öngondoskodás iránti igény növekedését megfelelő termékekkel lehet és kell kiszolgálni. A Raiffeisen az elmúlt hónapokban komoly termékkínálatot biztosított a megtakarításokkal eddig nem rendelkező ügyfélkörnek - a háztartások azon 75 százalékának, akik nem rendelkeztek eddig megtakaítási termékkel.

A vezérigazgató-helyettes szerint az eddig meg nem takarítóknak kínált új termékek és azok színvonala a vártnál komolyabb sikert aratott. Ugyanakkor a bank azokra is koncentrálni akar, akik már rendelkeznek megtakarításokkal - az ő esetükben nem a „megszólító" termékekre kell koncentrálni, hanem az igényeiknek megfelelő termékeket kell - immár az ügyfelek által is figyelt módon árérzékenyen - kínálni.

A Raiffeisen ennek nyomán 3 szintre tagolta az ügyfélkörét, így más-más termékkört és kiszolgálási színvonalat tud kínálni az eltérő igényekkel bíró ügyfeleknek. Devics Éva, a bank lakossági megtakarítási vezetője szerint már kinőtt az az ügyfélkör, amely az alapszolgáltatás és a privát banki ügyfélkör között helyeződik el. Ez, a lakossági prémium ügyfélkör, amelyre az jellemző, hogy pénzügyileg nagyon tudatos ügyfelekről van szó, akiknek döntő része nem megörökölte, megdolgozott a pénzéért.

Ennek a rétegnek igényes termékeket kell kínálni, biztosítani kell a személyes közreműködést, ám sokkal gyorsabban, mint a privát banki ügyfélkörnél - miután a potenciális ügyfelek általában még aktívak és továbbra is maguk dolgoznak. Devics Éva szerint felméréseik szerint mintegy 300 ezer olyan ügyfél van, aki 8 millió forint feletti megtakarítással bír, havi átlagjövedelme pedig meghaladja a magyar átlagjövedelem dupláját. Ennek a körnek ugyanakkor csak kisebb részét, mintegy 50 ezer ügyfelet kezelnek prémium banki szolgáltatások révén.

Devics Éva szerint a jó ügyfelek iránti banki versenynek köszönhetően a legutóbbi időkben az ilyen kiemelt ügyfelek már azt látják, hogy a kényelmi szolgáltatásokat, új termékeket kedvezményesen, illetve díjmentesen tudják igénybevenni. Így van ez a Raiffeisen Bank prémium banki szolgáltatások terén is. A bank a havi nettó 280 ezer forintos jövedelem esetén, 8 millió forintos megtakarítással és/vagy 15 milliós hitel esetén ajánlja fel a csomagot, amely egyebek mellett befektetési termék-tanácsadást és nyugdíjtervezéstis tartalmaz - mondta el Tölgyes László, a prémium banking szegmens vezetője.

HOZZÁSZÓLÁSOK