Most a 4-es metró került a célkeresztbe

Többször is elromlott a budapesti 4-es metró biztonsági rendszere, amelynek feladata, hogy jelezze, ha egy utas bezuhan a vágányok közé. Volt emiatt egyórás leállás is.
Komócsin Sándor, 2020. december 2. szerda, 08:07
Fotó: Napi.hu

Több alkalommal is akadtak problémák a négyes metró peronvédelmi biztonsági rendszerével, de ezek korábban javarészt csak egy-egy megállót érintettek - írja a Népszava. November utolsó hetében azonban több mint egy órán keresztül az egész vonal forgalmát le kellett állítani az automatika meghibásodása, valamint az ilyenkor kötelezően betartandó biztonsági protokoll miatt.

A négyes vonalon vezető nélküli kocsik közlekednek. Ilyen vonal már számos helyen létezik a világon, de többségüknél biztonsági üveg-, illetve műanyagfal választja el fizikailag a pályát az utasoktól, amely csak akkor nyílik meg, amikor a szerelvény megállt és kinyíltak az ajtók. Ennek kialakítása drága, így a magyar vonal építésekor az olcsóbb peronvédelmi automatika mellett döntöttek. Ebben az esetben a pálya teljes vonalát radarok figyelik és a rendszer azonnal lekapcsolja az áramellátást, valamint megállítja a közeledő szerelvényt, ha nagyobb tárgy, esetleg ember esik a pályára.

- A rendszernek azonban van egy holttere, így nem jelent száz százalékos biztonságot, ráadásul magas a meghibásodási arány. Ezért mi a kezdetektől aggályosnak tartottuk - jelentette ki Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. A BKV a Népszava kérdésére azt válaszolta, hogy a meghibásodás nem veszélyezteti az utasok biztonságát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.12.02 09:29

@Fricibacsi3: Mi van öreg, kevés cikk van amihez örömmel tudsz szólni mi? :DDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Fricibacsi3, 2020.12.02 08:42

Demszkyék ilyen szart vettek
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html