Rég leállt a reptéri busz, de még mindig sokan vettek rá elővételben jegyet, most lépett a BKK

Módosította a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a jegyautomaták szoftverét, így már nem vásárolható azokban jegy a 100E repülőtéri buszra és a jövő héttől a koronavírus-járvány miatt nem közlekedő hajókra. A két lehetőség kiiktatása 2,8 millió forintba került.
Szepesi Anita, 2020. október 3. szombat, 18:46
Fotó: Napi.hu

A 100E közlekedésének leállásáról tavasszal a BKK tájékoztatta az utasokat, de mivel a leállást rövid időre tervezték, továbbra is lehetett elővételben jegyet váltani a járatra, július óta pedig a fel nem használt jegyek teljes vételárát visszatérítik. Ennek ellenére az elmúlt fél évben több mint 15 ezren vásároltak repülőtéri vonaljegyet, a BKK hajókra pedig április óta 78 felnőtt és 37 gyerek jegyet adtak el - derül ki a BKK MTI-nek küldött közleményéből.

A további felesleges vásárlások megelőzéséért módosították a jegyértékesítő automaták szoftverét a szolgáltató segítségével, mivel az automatákban a BKK nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani. A szolgáltató a gombok kiiktatásáért darabonként 1,4 millió forintot kért, azok visszaállítása várhatóan hasonló költséggel jár majd - írták.

A Mobiljegy applikációból is törölték a repülőtéri vonaljegyet, a hajókra válható jegyet várhatóan a jövő héten inaktiválják az automatákban. A következő időszakban pedig növelik a 100E közlekedésével kapcsolatos tájékoztatók számát.

A társaság elismeri a felelősségét, a fel nem használt jegyek eladásából származó 14 millió forint bevételt pedig jótékony célra fordítják, illetve díjmentesen visszatérítik a vásárlóknak - olvasható a közleményben.

HOZZÁSZÓLÁSOK