Nem tudja fizetni a számláit? Mutatjuk, mi a teendő

Azonnal jelezni kell a közműszolgáltatónak, ha fizetési nehézsége támad valakinek - hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) sajtófőnöke szombaton, az M1-en.
Szepesi Anita, 2019. augusztus 3. szombat, 11:54
Fotó: Pixabay

Scherer Zsolt kiemelte, ha a fogyasztó időben jelzi a problémáját, el lehet kerülni a szolgáltatás kikapcsolását, de ha jelzés nélkül egyszerűen nem fizet, akkor nem tudnak segíteni. Ráadásul sokan nem is tudják, mivel jár a közművek ki- és visszakapcsolása, és hogy ennek jelentős többletköltségei vannak.

Ha valaki úgy érzi, hogy jogtalanul kapcsolták ki nála valamelyik szolgáltatást, akkor a megyei kormányhivatalok járási hivatalainál tehet bejelentést - mondta a sajtófőnök az MTI szemléje szerint.

Scherer Zsolt szerint egyre csökken a késedelmes fizetők száma, és egyre kevesebbszer kell szolgáltatást kikapcsolni, 2013. és 2018. között majdnem a felére csökkent az ilyen esetek száma a korábbiakhoz képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK