A két újabb füzet része a "Panasza van? Segítünk!" fogyasztóvédelmi kiadványsorozatnak, amelynek célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a legfontosabb fogyasztóvédelmi ügyekben, növelje a fogyasztók tudatosságát, megelőzve ezzel a vitás helyzeteket - olvasható a közleményben.

A tájékoztatás szerint a 7-es számú fogyasztóvédelmi füzet segít megismerni a tartozás miatti ki- és visszakapcsolás alapvető szabályait, valamint információt nyújt a lehetőségekről. A 8-as számú kiadványban a társasházakban, lakásszövetkezti lakásokban élőknek foglalják össze a közművekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

QP | Quality Placement

Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal sajtófőnöke azt közölte, hogy Magyarországon továbbra is alacsonyak az energiaárak, ennek ellenére még mindig több ezer fogyasztót érint a tartozás miatti kikapcsolás.

A kiadvány üzenete az, hogy a felhasználók időben fizessék be számláikat, megelőzzék a költséggel járó szolgáltatás ki-, illetve visszakapcsolást - mondta el  Kolozsi Sándor, a MEKH fogyasztóvédelmi főosztályának vezetője.

A fogyasztók számíthatnak a szolgáltatók együttműködésére, legyen szó fizetési nehézségről vagy akár társasházi elszámolásról. Utóbbi esetben a külső és belső jogviszonyok sokszor nehézséget okozhatnak. Az új kiadványok a megoldási lehetőségek bemutatásával segítik az eligazodást - mutatott rá Kolozsi Sándor a közleményben.

A MEKH közölte, annak érdekében, hogy a kiadványsorozat legújabb füzetei széles körben elérjék a fogyasztókat, országos sajtókampányt szervez a megyei kormányhivatalok közreműködésével.

Az új kiadványok letölthetők a hivatal honlapjáról a sajtó, kiadványok, fogyasztóvédelmi kiadványok rovatból.