Közös vállalatot alapít a Mészáros Csoport és a Stadler

Szándéknyilatkozatot írt alá a svájci központú Stadler Rail Group és a Mészáros Csoport közös vegyesvállalat létrehozásáról - közölte a két cég közös közleményben kedden az MTI-vel.
Szepesi Anita, 2021. január 26. kedd, 18:14
Fotó: Stocksnap

A magyarországi telephellyel működő svájci-magyar vegyesvállalat fő profilja a tervek szerint vasúti teher- és tartálykocsik gyártása lesz hazai és nemzetközi piacokra. A gyártás során kiemelt cél a lehető legszélesebb hazai beszállítási láncolat kiépítése. A vegyesvállalattal létrehozott kapacitás az alaptevékenység mellett alkalmas lesz személyszállító nagyvasúti járművek szervizelésére és összeszerelésére is.

A közös vállalat 2023-ig megközelítőleg 500 magyarországi munkahely megteremtését célozza meg, továbbá - a magyarországi hozzáadott értéket szem előtt tartva - kiemelten törekszik helyi fejlesztési és mérnöki kapacitás létrehozására. Ennek elősegítése érdekében a közös vállalkozás magyarországi egyetemekkel duális képzési modell és program bevezetését is elő kívánja mozdítani - írják a közleményben.

A Stadler Rail Group a svájci Bussnangban található székhelyű vasútijármű-gyártó cég, melynek neve egybeforrt a csúcstechnológiával gyártott elővárosi és regionális, valamint városi és villamos járművek gyártásával. Szerviz-, illetve gyártási tevékenységével a világ 19 országában jelen lévő vállalatcsoport csaknem 12 000 főt foglalkoztat világszerte, amelyből 800-an a vállalat hazai telephelyein dolgoznak. Magyarországon a vállalat eddig összesen 195 vasúti járművet értékesített, az utazóközönség a FLIRT típusú alacsonypadlós- és KISS típusú emeletes villamos motorvonatairól, illetve a jövő évben forgalomba álló Citylink traim-train járműveiről ismerheti - olvasható a közleményben.

A Mészáros Csoport több vasútipari céggel is rendelkezik, a vegyesvállalatban a cégcsoport egyik legdinamikusabban fejlődő vasútépítési cége, a V-Híd Zrt. vesz részt, amely az ország több pontján valósít meg európai uniós és hazai finanszírozású vasútépítési projekteket. A társaság fő tevékenysége a vasútépítés, vasúti pályaépítés és korszerűsítés. A V-Híd Zrt. az elmúlt öt évben csaknem 6 milliárd forintot fordított beruházásra, eszközök és gépek beszerzésére. A svájci-magyar közös vállalat létrehozásával a V-Híd Zrt. beszáll a vasúti járműipar piacára, bővülő tevékenységének köszönhetően pedig a régiós vasútipar megkerülhetetlen szereplőjévé kíván válni.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

kanri_2, 2021.01.27 11:16

@Totya55: kormányváltás után ezeket mind sittre kell vágni. Ha nem megy akkor golyót a fejükbe...nehogy kiélvezhessék életükben azt a sok lopott milliárdot. tetves ner gecik.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2021.01.27 11:10

Mire észbe kapnak a svájciak, Lölö felzabálja őket, mint Gombóc Artúr a TOBLERONE csokit.
Svájc kezd elesni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

halacska40, 2021.01.27 10:23

A munka eredménye:)

https://coub.com/view/1x8xws
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2021.01.26 22:32

Ha ez is a szokásos forgatókönyv szerint zajlik, akkor Szíjjártó hamarosan bejelenti, hogy a létrehozott közös vállalat munkahely teremtés címén kap vissza nem térítendő állami támogatást.
Mostanában 30-40millióFt / munkahely szokott járni ez 500 fő esetén 15-20MrdFt támogatást jelent az új vegyesvállalatnak.
Így Mészárosnak ez sokba biztosan nem fog kerülni...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Totya55, 2021.01.26 18:26

fel vagyok háborodva, mit keres ott a mészáros, remélem elveszik tőle az egész vagyonát. Egyszerűen nem értem miért kell a vasutat is tönkre tennie. Semmi köze a vasúthoz, elég baj hogy az ásványvizet is ő biztosítja. A gáz szereléshez nem kellett ilyeneket használnia és gyártania, persze ha a maffia kormány kitömte pénzzel simán meg tud venni mindent de ez a kormány halálához vezet és ezt nem is bánom, mert felelőtlenek, hazugok.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html