Idén októberben új tulajdonosa lett az Ikarus Egyedi Kft.-nek (korábbi Mabi-Bus). A buszgyártó 50 százaléka már a bécsi székhelyű Viecap Gmbh-é. A cégben a Lanta Consulting Kft.-nek és a szigethalmi Albatric Kft.-nek egyenként 4,9 százaléka van, a további 40,2 százalék pedig az evopro Bus Kft.-é. Utóbbi többségi tulajdonosa a brnói, Lugreda a.s. Igaz ennek a cseh cégnek főként magyar tulajdonosai vannak.

Az Omnibusz Blog azt írja, hogy a  Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület értesülései szerint a nemrég kiírt 180 darabos Volánbusz tendert, amelyeket a Volán metrópótlásra szánna, az Ikarus Egyedi Kft. nyerte el. Kérdés, hogy mi szüksége van a Volánbusznak erre a 180 városi buszra, amikor a főváros már eldöntötte, hogy önerőből fogja megoldani a metrópótló buszok pótlását? Az Omnibusz szerint az is furcsa, hogy az Ikarus Egyedi hogyan szeretné leszállítani a 180 csuklós buszt 210 nap alatt, ugyanis a Volánbusz tenderében az áll, hogy a szerződés megkötését követően erre szűk hét hónap áll rendelkezésére a gyártónak. Ilyen szűk határidőt még a nagy nyugati buszgyártók a török gyáraikkal sem mernek bevállalni.