A kereskedők számára ez jó lehetőség, mind kereskedelmi, mind marketing szempontból, a kupon kiváló eszköz arra, hogy a felhalmozott termékeket kiárusítsák, de arra is, hogy egy új terméket vezessenek be vele. A vásárlók úgy érzik, az eredeti árhoz képest még olcsóbban is jutnak hozzá a különlegességhez - mondta a portálnak Berényi Konrád marketingszakértő.

A kereskedők persze nem nyernek annyit a kuponokkal, mintha az eredeti áron adnák az árut. Viszont a kupon a reklám része és azzal is számolhatnak, hogy ha valaki azzal vásárol, az eredeti terveihez képest biztos több mindent fog venni: ha egy adott termékre vonatkozó kuponnal megy be az áruházba, amellett biztosan vásárol még mást is. Ha pedig a kuponnal a vásárlás végösszegéből engednek egy bizonyos (jellemzően 10) százalékot, akkor pedig azért kerül majd több termék a kosárba, mert a vevő úgy érzi, plusz egy-két dolog még belefér, hiszen a végösszegből úgyis engedményt kap.

A vevők elfelejtenek számolni

Például a Glamour- és Joy-napokon a női magazinok mellé rengeteg, többségében 20, de akár 50 százalékos kedvezményt is biztosító kupont kapnak a vásárlók. Rengeteg nagy áruházlánc is csatlakozik az akcióhoz. Ennek nagyon magas a marketingértéke és még a nagyobb áruházláncok is a szokásosnál nagyobb forgalmat tudnak bonyolítani, tömegeket lehet elérni. Nem véletlen, hogy azok az üzletek is akciókkal várják a kupon napok idején a vásárlókat, amelyek egyébként nem szerepelnek kuponnal az újságokban.

A vevők általában nem számolgatnak, nem nézik meg, hogy a kuponok nélkül egyébként mennyit költöttek volna. Ráadásul nem is kell ahhoz óriási kedvezmény, hogy az üzletek becsábítsák a vásárlókat: a drágább, közel 100 ezer forintos termékeknél már az 5 százalékos kedvezmény is vonzó lehet - mondta Berényi Konrád. A pár ezer forintos termékeknél a 20-25 százalékos kuponakció is pénzköltésre sarkallja az embereket.

Képünk forrása: Shutterstock