A jegybank szerint az egyes üzletágak közül a gépjármű területeken élénkebb a verseny, a lakásbiztosításoknál azonban gyenge. Az utóbbi területen az MNB a maga eszközeivel szeretné élénkíteni a versenyt és elérni, hogy javuljon e termékeknél az ár-érték arány - jelentette ki Windisch László, az MNB alelnöke a Mabisz éves konferenciáján.

Az MNB felmérése szerint a magyar lakosság 18 százaléka nyitott a technológiai újításokra. Ez első hallásra nem nagy arány, de komoly tömeget jelent, másrészt fokozatosan emelkedik az arány.

Ma még jócskán van tér a biztosítók számára az online értékesítési csatorna előtt az MNB adatai szerint. Mostanában ugyanis minden hatodik nem-élet szerződést online kötnek, ám ezen belül nagyok a különbségek. Amíg ugyanis az utasbiztosítások háromnegyedét így kötik meg, addig a kgfb-szerződéseknél csak 34 százalék az arány, míg a casco esetében csupán 9 százalék.

Az MNB egy innovation hubot hoz létre, amely egy reguatory sandbox előszobája lehet, amely keretrendszert biztosít az innovációk tesztelésére. Az MNB jelenleg felméri a biztosítói igényeket is ennek elindítása kapcsán - mondta Windisch.