Lassan búcsúzhatunk a földalatti kocsijaitól?

A következő öt évben a MÁV-START 45,4 milliárd forintot fordíthat IC illetve egyéb vasúti személykocsik beszerzésére, továbbá elindul a millenniumi földalatti- és a fogaskerekű vasút járműveinek a lecserélése is - erről döntött a kormány.
Németh Géza, 2017. április 10. hétfő, 16:40

A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat kimondja, hogy a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. a járműmodernizációja keretében IC valamint személykocsikat szerezhet be a következő ütemezés szerint: 2017-ben legfeljebb 3,2 milliárd, 2018-ban 12,8 milliárd,  2019-ben 16 milliárd, míg 2020-ban legfeljebb 13,4 milliárd forintért. A kormány ennek kapcsán felhívta a  külgazdasági és külügyminisztert, hogy az  MNKH Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.-vel együtt  mérje fel a  hazai kötöttpályás járműgyártók exportlehetőségeit, és dolgozza ki a  hazai gyártók külpiacra juttatásának cselekvési tervét. A határidő: szeptember 30.

A kormány a millenniumi földalatti vasút két prototípus járművének a fejlesztésére idén 1 milliárd, jövőre pedig 4 milliárd forintot irányzott elő. A fogaskerekű vasúthoz viszont csak egy prototípus járművet kell készíteni 1,5 milliárd forintból.

A járműgyártásban érintett szakmák gyakorlóiból is hiány van, ennek megoldására április 30-ig kell programot készítenie a nemzetgazdasági-, a nemzeti fejlesztési- és az emberi erőforrások minisztereinek. Az érintett szakmák a következők: hegesztő, járműszerelő, járművillamossági szerelő, elektromos szakember, forgácsoló szakember, villamos- és gépészmérnök, technológus, gépi forgácsoló/CNC gépkezelő és ipari fényező.

HOZZÁSZÓLÁSOK