A párbeszédalapú vásárlásnál a felhasználó hangjával, vagy egy chatfelület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszéd alapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható - olvasható a Mastercard és a Future Agenda közös kutatásában.

Az eredmények alapján az unióban már minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg- vagy hangasszisztens segítségével (21 százalék vásárolt, 16 százalék fizetett, 7 százalék banki szolgáltatást használt). Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban.

Az is kiderült, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés.

A hangtechnológia gyors fejlődése és terjedése képes megváltoztatni életünket és vásárlási szokásainkat. Ha megfelelően bánunk vele, a hang használata hozzásegít a gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb vásárláshoz - mondta Ann Cairns, a Mastercard alelnöke.

Az OC&C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke pedig elérheti az 5 milliárd dollárt - ez az összes internetes költés 3 százaléka lesz.

Forrás: Mastercard, Shutterstock.