A magyar vásárlók többsége a különálló boltokat részesíti előnyben a bevásárlóközpontokkal szemben - derül ki a GfK legfrissebb, 2009 júniusában készült bevásárlóközpontokkal kapcsolatos kutatásából.

A megkérdezettek több mint egyharmada a különálló boltokat preferálja, míg negyedük a város széli bevásárlóközpontokat, ötödük pedig a belvárosi plázákat látogatja leggyakrabban.

A bevásárlóutcák mindössze a vásárlók 6 százalékát vonzzák. Az egyszerű eligazodás és a közelség, a könnyű megközelíthetőség, valamint a termékkínálat változatossága a három legfontosabb tulajdonsága az ideális bevásárlóközpontnak. Negyedikként és ötödikként követi még ezeket a hosszú nyitva tartás és a nagy területű élelmiszerbolt megléte - érdekes, hogy az ingyenes parkolás csupán a vásárlók 17 százalékának lényeges.

A városban lakók valamivel nagyobb arányban látogatnak belvárosi bevásárlóközpontokat (23 százalékuk) szemben az ország egészére jellemző 18 százalékkal. Több mint egyharmaduk (37 százalék) jár legalább hetente plázákba, szemben az egész országra jellemző 31 százalékkal.