Leáll a NABI kaposvári buszgyára

Leáll a termelés május végén a NABI kaposvári buszgyárában, ahol közel 170 embert foglalkoztattak, és eddig az Egyesült Államokba gyártottak járműveket - írta kedden a Sonline.hu.
MTI-Eco, 2013. május 7. kedd, 18:12
Fotó: Napi.hu

A NABI története során már volt példa arra, hogy átmenetileg a termelés lassítására, szüneteltetésére kényszerül - mondta Kovács-Gajdács János, a vállalat kommunikációs tanácsadója. Tájékoztatása szerint május végén leszállítják az utolsó járművet is a legutóbbi 150 darabos megrendelésből, ezt követően "ismét szünetelni kényszerül a kaposvári üzem működése".

A kommunikációs tanácsadó közölte: a NABI vezetése folyamatosan dolgozik azon, hogy még május vége előtt új megrendelést kapjon a kaposvári egység, illetve több elképzelés is van a gyár további működésével kapcsolatban. A következő szűk két hónap során tehát hosszú távú megoldás is születhet, amely az üzem működésének jövőjét biztosítja - tette hozzá a NABI munkatársa, aki azonban nem kommentálta a hírportál értesülését, miszerint egy török cég érdeklődik a kaposvári üzem iránt.

A kaposvári üzemben 2011 márciusában indult újra a gyártás, amikor a kaliforniai Los Angeles közlekedési vállalata újabb, 150 darabos megrendelést hívott le a céggel még 2008-ban megkötött keretszerződésből.

A NABI eddig több mint ötmilliárd forintot fordított a kaposvári üzem elindítására és a különböző fejlesztésekre; ennek eredményeként több mint 500 kompozit buszkarosszériát gyártottak - írta a Sonline.hu, emlékeztetve, hogy a társaság vezetői az év elején még jelezték, hogy újabb amerikai pályázaton kívánnak indulni. Ezzel együtt arról sem tettek le, hogy a magyar piacon is értékesítenek buszokat.

A kaposvári üzem alapkövét zöldmezős beruházás keretében 2000-ben tették le, és két évvel később indult meg a különleges és rendkívül üzemanyag-takarékos buszok gyártása.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2013.05.08 09:28

@ZalanIvan: Akkor a főváros rossz,megbizhatatlan adós???Hogy már azt kell nézni hogy kinek adom el ha .....
Pedig a főváros mögött a magyar állam áll.Ergó,az se megbizható még száz busz árára se???Szomorú.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ZalanIvan, 2013.05.08 09:04

@Zodiakus: Valahol olvastam, hogy a bankok csak olyan buszokra adnak pénzt, amiből vész esetén a legkönnyebben ki tudnak szállni. Mert az ilyen beruházások általában banki hitelekből történnek.
A pesti 150 Mercedes busz - "Magyarország jobban teljesít" - szlogen ellenére sem a fővárosi közlekedési vállalat tulajdonát képezi, hanem valamilyen magántársaságét, amelyik nagy valószínűséggel banki segítséggel szerezte be a járműveket. Ha pedig így van, akkor a bank mondja meg mit finanszíroz, és mit nem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gewinner62, 2013.05.08 08:55

@Zodiakus:

ne izguljon, kell a sok-sok közmunkás....félpénzért !

ha birka a nép, ezt érdemli!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2013.05.08 08:43

Szomorú ez.Valamikor buszgyártó nagyhatalom voltunk.És egy 100-150 db-os tétel nem igazán játszott,vitte más ország boldogan.Most meg ....most meg udvarolni kell ha valaki hajlandó elvinni tíz-száz buszt.
Mi meg ülünk a mercedes,renault,stb buszokra.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html