Leállt a vonat, lejárt a mozdonyvezető műszakja - mit lép a MÁV?

A MÁV-Start Zrt. haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt annak érdekében, hogy a január 15-eihez hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg - közölte a vasúttársaság.
Domokos Erika, 2020. január 16. csütörtök, 18:14
Fotó: MÁV-START Zrt. - A kép illusztráció.

A január 15-én reggel Vácról a Nyugati pályaudvarra közlekedő S70-es személyvonat mozdonyvezetőjének, a vonat vonalon elszenvedett késése miatt menet közben lejárt a 12 órás szolgálata, ezért Rákospalota-Újpest állomástól nem vitte tovább a vonatot, és leváltót kért. Ezt a Munka Törvénykönyve szerint, ami 12 órában maximalizálja a mozdonyvezetők munkaidejét, kötelessége volt megtenni - írta közleményében a MÁV-Start.

A MÁV-Start szerint a szakemberei már tegnap megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának, kizárólag vonatkésések esetén. Ennek eredményeképpen a jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor hangsúlyosan törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a vasúttársaság szakemberei - írták a közleményben.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

europeer, 2020.01.18 18:14

Ez nem újkeletű probléma, de nem sikerül megoldania a vezetőknek.
Pedig azóta már 2-ről 5 millióra emelték a máv vezér fizetését, ebből arra lehet következtetni, hogy a máv élén valami qrva jó eszű ember van, hogy ilyen jól keres.
De a problémák a régiek. Vagyis nem tudja megoldani, vagy nem akarja megoldani a problémákat.
Lejárt a munkaidő? Akkor rohadjon el az utas a kocsiban mi?
Figyeld a megoldást:
Tudják, hogy melyik mozdonyvezetőnek mikor jár le a vezethetőségi ideje, tehát a váltó mozdonyvezető előtte felszáll a mozdonyra, hogy időben cserélni tudjanak.
Kérem az 5 milla megoldásra eső részét.
----------------
Régen sokszor emlegettünk egy viccet, ami inkább a szomorú valóság volt nem vicc.
Hülye, hülyébb, leghülyébb.
Rendőr, postás, vasutas.
Úgy néz ki, hogy a rendőrök már kikerültek ebből a vicces triumvirátusból.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

doktorFTi, 2020.01.18 14:23

Igazad van Darabont1453, korábban már szó volt kormány berkekben, hogy beleszorult a kormány bicskája a MÁV-ba, azaz még nem tört bele...
Komolyan viszont nagyon nem értem a dolgot, meg a leírt paragrafusokat: mi az hogy a vonatvezető nem tehet mást, mert a törvény ezt írja elő neki 12 óra szolgálat leteltekor.
Figyeljetek emberek! Az az orvosi csapat (műtősnő, műtősfiú, orvosok, aneszteziológusok), akik alkalom adtán 15-18 órát is operálják a haldokló beteget, mellette nem álldigálnak vagy nem traccsolnak, a műtőben szinte vért izzadva végzik az esküjük szerinti munkájukat, Kérhet leváltást az operatőr (sebész, idegsebész, érsebész), vagy akárki a csapatból, de egészségüket sem kímélve teszik a tűréshatáruk eléréséig a dolgukat. A vonatvezető, meg a szolgálatos személyzet ábrázatát szeretném látni, amikor egy orvosi műintézményben éppen rajtuk végeznek pl. csípőprotézis műtétet és valami apró komplikáció miatt lejár az orvosi team munkaideje és otthagyják a pácienst, mert mindjárt jön a váltás...
A MÁV nagyon erős szakszervezettel bír, de a hülyeségi sorrend úgy látszik nagyot változott 2020-ra, a korábbi így állt: r., p., v., ezt gondolom mindenki hallotta már. Na, mostanra így van a lista: V., V., V., nem is oly' sok az utas!
Munkahelyvédelem, ugyebár. A szintbeli közúti-vasúti átjárók kizárólag az egyszámjegyű főutakon vannak 10 cm-en belül, a számok növekedésével egyen arányban nő a különbség, akár 20 cm-ig is. Közútkezelő meg kiteszi az egyenetlen úttest (cicifix...) táblákat.
Fentiek és mindezek most 2020-ban az EU-ban, a legjobb kormányzati szándék ellenére is.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Darabont1453, 2020.01.16 23:05

A MÁV Vezérigazgatója ettől még föl fogja venni az éves bónuszait és mindenféle prémium jutatásait és természetesen a sokmilliós havi fizetését is.

Viktor !! A MÁV nem egy állami vállalat ? 10 év 2/3 után ennyire futja ??? XDDDDD

Magyarország jobban teljesít !!!! XDDDD
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html