Lemossa a Lidl a CBA-t - mi lehet a magyarázat?

A diszkontok repítik előre a magyar élelmiszer-kereskedelmi piacot. A munkaerőhiány is váltásra serkent: az Aldi és a Lidl vezet az egy főre jutó árbevétel tekintetében, ami a hatékonyság valódi fokmérője. A Lidl egy főre jutó forgalma négyszerese a Coop Szolnokénak - állapítja meg a blokkk.com.
K. Kiss Gergely, 2017. szeptember 1. péntek, 12:17

A szakportál szerint magyar élelmiszer vásárlási szokások átalakulását két folyamat is mutatja. Egyrészt egyre több élelmiszerlánc vág bele az online élelmiszer eladásba, másrészt megfigyelhető a diszkontok - élükön a nagy német láncok - viharos sebességű terjeszkedése.

Magyarországon a leggyorsabb ütemben nő a forgalmuk, amihez persze az is hozzátartozik, hogy - plázastop ide, plázastop oda - szépen terjeszkednek is bolthálózatuk bővítésével.

A munkaerőhiány okozta sorállás váltásra ösztönzi a boltosokat és a vásárlókat egyaránt - olvasható a portálon.

Az Aldi és a Lidl nagyot nyomott

Az elmúlt négy esztendőt vizsgálva - 2013-2016 között - a diszkont élelmiszerboltok alaposan feltornázták a piacukat. A legviharosabb sebességgel az Aldi robog előre, amely ebben az időszakban másfélszeresénél is nagyobbra hizlalta forgalmát. Igaz, ő a legkisebb és szépen gyarapítja boltjait is. A legnagyobb értékben viszont a Lidl bővítette értékesítését, a közel 90 milliárdos növekedés több más mutatót is lepipál. Például egymaga hozta a három diszkontlánc - Aldi, Lidl Penny Market - növekedésének a felét, de ami a legszembetűnőbb, hogy egymaga túltesz a két hipermarket forgalomemelkedésén is.

Az előbbiekből rögvest következik, hogy hol is tartanak a hipermarketek, amelyek - igaz régebben - hasonló pályát futottak be. A hipermarket piac lassabban lépdel előre - de azért a szakterület átlagát hozzák, hiszen a KSH adatai szerint az úgynevezett élelmiszer jellegű vegyes boltok (ide tartoznak a multi élelmiszeres áruházak) árbevétele a jelzett négyéves időszakban összesen 4 százalékkal nőtt (ami nem sok, ráadásul úgy jön ki, hogy ez a piacrész 2013-ban és 2014-ben nem nőtt, hanem csökkent, emelkedés csak az elmúlt két esztendőben volt).

A blokkk.com szerint a szupermarket csatornát a multi áruházi körben az egy szem Spar jelenti, bár a Tesco is indított ilyen jellegű boltokat korábban és az Auchan is rálépett erre az ösvényre. A Spar viszont - némi ellentmondást is keltve az előbbiekkel - egymaga ugyanannyi növekedést lapátolt össze, mint az Aldi, de hát az holland láncnak van a multik között a legtöbb boltja, több mint 400.

Akadnak különbségek bőven az egy főre jutó árbevételben is, ami sok mindent elárul a magyar élelmiszer kereskedelemről:

Nagyításért kattintson a képre!

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

matura, 2017.09.02 11:12

@gyurta: Ez a helyzet már évek óta így van, sőt van még a Penny is, ami még a LIdl és Aldi mellett is meg tud élni, szintén német, a CBA meg látja maga előtt a példákatt, mégse tud előrelépni, nyilván a korrupció által mérgezett légkörben nem lehet mozdulni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2017.09.02 10:55

Valami nem egészen stimmel a számokkal ugyanis a CBA franchise 2015 előtti éves árbevételei meghaladták az 500mrd Ft-t, feltételezem a CBA franchise egyik tagját emelték ki.
Amúgy meg jellemzően a CBA tagok kis-közepes boltokat működtetnek, nem kell zseninek lenni annak felismeréséhez, hogy az egy alkalmazottra jutó éves árbevétel kisebb lesz mint a nagyobb boltokat üzemeltetőké. Úgy sejtem a Tesco-t is az expressek húzzák le.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gyurta, 2017.09.02 10:42

@matura:
A CBA maga az antikereskedelem. Persze ezt is kedvelik néhányan, de szerintem nem az igényesebb és a pénzesebb vevők. A statisztikában ez is benne van!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matura, 2017.09.02 10:26

Az okát a német alaposságban látom: minden egységes és a színvonal ellenőrzött és magasszínvonalu, a ghütőpultok jól hütenek, az árugházak építészeti elrendezése is egységes, az áruk ugyanazok, könnyebb így áttekinteni és rendet tartani, nagyon komoly minőségi felügyelet érződik, el tudnak érni alacsonyabb árnívót a szervezettebb beszerzés miatt, a korrupció ki van iktatva láthatólag (németek állampolgártársaikat még most is komolyan veszik és tiszteletből nem csapják be a másik németet, ez a szemlélet átterjedt a határon tulra is)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html