Lenyomta a Dacia Duster a Suzuki Swiftet Magyarországon

A januári növekedést követően februárban is bővültek a magyarországi újautó-eladások az egy évvel korábbi alacsony bázishoz képest, ám 2009 elejéhez viszonyítva továbbra is jelentős az elmaradás. A "mi autónkból" harmadannyi kelt el, mint az olcsó román hobbiterepjáróból.
NAPI, 2011. március 1. kedd, 10:18

Februárban tovább nőtt éves összevetésben a hazai újautópiac: 3526 személygépkocsira került rendszám, ami 2010 második hónapjához mérve 16 százalékos növekedést takar - derül ki a DataHouse friss adataiból.

Az esztendő első két hónapjában eladott közel hétezer autó ötödével több az egy évvel korábbinál, ám alig több mint fele a 2009 január-februári mennyiségnek. A 2010 hasonló időszakához mért növekedés az alacsony bázis miatt kissé csalóka, hiszen tavaly ősz óta - a decemberi 3,9 ezres darabszám kivételével - a havi értékesítés folyamatosan 3,5 ezer darab körüli szinten mozog, vagyis e téren nincs érdemi változás.


A magyar gazdaság egésze szempontjából jó hír, hogy a kishaszonjárművek piaca továbbra is a személyautókét meghaladó ütemben növekszik. A január-februári másfélezres darabszám 2010 azonos időszakát közel 42 százalékkal múlja felül - igaz, 2009 első két havi értékétől ugyanennyivel marad el.

A rendőrség is segíti a Ford számait

Visszatérve a személyautókhoz, a legnagyobb darabszámban továbbra is a Fordokat veszik, a márka piacrészesedése meghaladta a 13 százalékot. Ez részben egy kormányzati beszerzésnek köszönhető, hiszen a 912 Fordból 300-at a rendőrség vásárolt meg. Nem csak az éllovas márka tudta növelni piacrészesedését, hanem az őt szorosan követő Opel és Skoda is, miközben a Renault - megelőzve immár a VW-t és a Toyotát is - a 4. helyre küzdötte fel magát, nem kis részben a Fluence nevű modell sikerének köszönhetően.

A Suzuki vesszőfutása tovább tart: a 2009 január-februári, 10 százalék feletti piacrészesedés tavaly 4,4 százalékra, idén pedig 3 százalék alá olvadt, ami csak a 9. helyre volt elegendő, a két évvel korábbi bronzérem után.

Viszik az olcsó terepjárókat

Bár a márkák rangsorában a Ford áll az élen, az egyes modellek toplistáját a Skoda Octavia vezeti. A Ford Focus alig lemaradva a második, ám a Ford összesített számait jelentősen javítják a Mondeo-eladások. Utóbbiból alig fogyott kevesebb január-februárban, mint Skoda Superbből és Fabiából összesen.

Viszonylag nagy részt hasítottak ki az újautó-piacból a Renault-csoport érdekeltségeihez tartozó városi terepjárók: Nissan Qashqaiból 133, a szegmens legolcsóbbjának számító Dacia Dusterből 130 fogyott az év első két hónapjában, ami 1,9-1,9 százalékos súlyt jelent. (Amint arról beszámoltunk, a Duster az alapmodell hiányos biztonsági felszereltsége és az elütött gyalogosokra veszélyes kemény orr-rész miatt csupán három csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén.) Összevetésül: Suzuki SX4-ből (89) és Swiftből (46) összesen 135 darabra került rendszám január-februárban.


Forrás: DataHouse

HOZZÁSZÓLÁSOK