Lenyomták a magyar SUV-t - szokatlan szereplő a toplistán

Az elmúlt hónapokban úgy tűnt, hogy az Esztergomban gyártott Suzuki Vitara képes lesz hosszabb távon is megtörni a Skoda Octavia elsőbbségét a hazai újautó-piacon. Novemberben azonban ismét a csehek középkategóriása ült a trónon - derül ki a Jato Dynamics adataiból.
Szász Péter, 2015. december 1. kedd, 16:11
Fotó: Napi.hu

Idén novemberben 479 darabos volumennel ismét a Skoda Octavia volt a legnépszerűbb újautó a magyar piacon. Ezt a Suzuki Vitara követi 407 darabbal, majd az Opel Astra 332-vel. A Opel középkategóriása most esik át egy modellváltáson, amely nyilván megdobja majd az értékesítési adatokat a következő hónapokban.

Hogy a modellváltásoknak milyen hatása van, azt tökéletesen mutatja a szintén VW Passat szereplése, amely most novemberben a negyedik legnagyobb (221) darabszámban értékesített kocsi volt annak ellenére, hogy a felső-közép kategória képviselői ritkán jutnak fel a hazai toplistákra. Most is nyilván inkább a céges vásárlások teszik ki a kereslet zömét.

A Passat egyébként nem csak a novemberi, de az első 11 hónap összesített listáján is szerepel méghozzá a 9. helyen (1504). Ezt a listát stabilan vezeti az Octavia 4393 darabbal, második helyre pedig befutott a Vitara (3248) annak ellenére, hogy a gyártósorok csak idén márciusban indultak be. Harmadik az Opel Astra (2697), negyedik a Ford Focus (2269), majd a Suzuki Swift (1860).

A toplistán érdekesség, hogy 10 helyen szerepel a Fiat 500, amely finoman szólva nem megszokott része a hazai utcaképnek. Emögött a magas értékesítési volumen mögött vélhetően a reexport áll, amelyet a magyar újautók kedvezményes árának színvonala és a magas áfa hajt.

Nagyobb méretért kattitson a képre!

Az újautó-piac novemberben 6603 darabos volt, 12 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Ez az idei évet nézve egyáltalán nem rossz eredmény, bár pont az előző hónapban sikerült egy 33 százalékos növekedést produkálnia a piacnak, de emögött csupán a falubusz-beszerzések álltak.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK