A korábban ígért 600 milliót megfejelve 700 millió forintot fizetett a sármelléki repteret üzemeltető két cég vagyonelemeiért Széles Gábor. Az ismert nagyvállalkozó felszámolás alatt lévő cégektől vásárolt, így tulajdonképpen új tulajdonoshoz került a Hévíz-Balaton Airport. Széles Gábor a Napi.hu kérdésére elmondta hogy az elmúlt napokban befejeződött a leltár és az eszközök átadása. Az üzemeltetésre jelenleg Hévíz város önkormányzatának van élő vagyongazdálkodási szerződése Sármellék és Zalavár önkormányzataival.

Az elképzelések szerint a repteret üzemeltető Hévíz-Balaton Airport Kft.-ben továbbra is részt vesz az eddigi egyedüli tulajdonos hévízi önkormányzat, mivel 49 százalékos résztulajdonos marad. Széles Gábor cége a SGH Aviation Hungary Kft. szintén ugyanilyen részben lesz tulajdonos, míg a Zalavári önkormányzaté lesz 2 százalék. Papp Gábor Hévíz polgármestere a Napi.hu-nak elmondta, hogy az önkormányzat alakuló közgyűlését követően azonnal megindulnak a hivatalos tárgyalások Széles Gáborral. A város turizmusában meghatározó szerepet játszik a reptér, így a fejlesztés közös érdekük. A városban idén 1,1 millió vendéget köszöntenek, ám egyelőre kevesebb, mint 5 százalékuk veszi igénybe az egykori sármelléki repteret.

Az üzemeltető cég után reptér melletti területeket is megvásárol Széles. A 200 hektáros területre elővételi joga van Szélesnek 1 milliárd forinton meghatározott értéken, de ezt csak fokozatosan vásárolná meg a Videoton résztulajdonosa. Még idén egy 17 hektáros "parcellát" vesz meg 70-75 millió forintért, a vételár a két szomszédos önkormányzat kasszáját gyarapítja.

Ezen a területen a repüléshez kapcsolódó beruházásokat indítanak hamarosan. Széles karbantartó bázist, festőműhelyeket említett, de elképzelhető, hogy légitársaságok itt tárolnák ideiglenesen forgalomból kivont gépeiket. A végcél az, hogy a Hévíz-Balaton Airport egy úgynevezett minihub legyen, ahol kisebb flotta vagy flották állomásoznak. Nem saját légitársaságról van szól - cáfolta a korábbi híreket Széles - mert egy 3 gépes miniflotta üzembe állítása is 100 millió euróba kerülhet. Ugyanakkor befektetői érdeklődés tapasztalható egy ilyen flotta hévízi állomásoztatása iránt. Széles Gábor 3-5 éves fejlesztési tervet készíttetett, amelyet a tervek szerint a reptér üzemeltető cégben levő társakkal - vagyis az önkormányzatokkal - egyeztetve valósít majd meg.

A hévízi gyógyfürdőhely vonzerejét egy 160 hektáron elterülő golfpálya is erősíti majd. A Széles tulajdonában levő zalacsányi kastélyhotelhez kapcsolt pálya már 60-70 százalékban kész, az avatásra jövő nyáron egy nemzetközi verseny keretében kerül sor. A golfparadicsom egy 18 lyukas pályának, golf falunak és klubháznak ad majd otthont. A teljes beruházás nagyságrendje 120-160 milliárd forint, amelyhez nem kíván hitelt felvenni a tulajdonos. A klubház építése - ez önmagában 800 millióba kerül - már elkezdődött és az avatásra befejeződik. A 600 lakóegységes faluban házak, apartmanok lesznek, ezek előértékesítése is kezdődik hamarosan.

Négy éven át nem tudták eladni az egykori sármellék repteret. A legutolsó pályázat első fordulójában egy magyar magánszemély adta a legmagasabb 800 millió forintos ajánlatot, Széles Gábor akkor 600 milliót ajánlott. Miután a nyertes nem fizetett, a felszámoló Vectigalis Zrt. ártárgylást tartott ezt követően az SGH Aviation Kft.-nek adta el a sármelléki reptér eszközeit ( ezek korábban az FB Aviation Kft.-hez és a Cape Clear Aviation Kft.-hez tartoztak.)

A Balaton turizmusában és a gyógyászati idegenforgalomban is kiemelt jelentőségű regionális repteret jelenleg a hévízi önkormányzat cége, a Hévíz-Balaton Airport Kft. működteti. Az utasforgalom 2007-ben és 2008-ban érte el eddigi maximumát. Az akkori 110 ezer utas helyett idén várhatóan 35 ezer turistát fogadnak.

Hévíz városa évi 50 millió forintot szán a számukra oly fontos légikikötő üzemben tartására, ezt egészítette ki az állami támogatás. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól az első évben 150 millió forintot, majd a másodikban 30 millió forintot kaptak - és még 30 millió átutalására kaptak ígéretet.