Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A Napi Gazdaság hétfői számának cikke

A téli gumiabroncsok iránti keresletben egyelőre nagy a bizonytalanság, minden érintett nagyon óvatos − fogalmazott Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Egyes vélemények szerint akár húszszázalékos téli visszaesés is elképzelhető, bár az euró/forint árfolyam miatt voltak olyan gyártók, amelyek előrehozták a szállítást.

Az ellátással nem lesz probléma, legalábbis ezt ígéri a Hankook Tire Hungary Kft., amelynek kommunikációs menedzsere, Roy Katalin elmondta, hogy Magyarországon száz százalékban képesek lesznek időre kielégíteni mind a kiskereskedők, mind a nagykereskedők előrendeléseit, a gyár közelségének köszönhetően pedig fel vannak készülve az esetleges utórendelésekre is. A téliabroncs-piac az idén tovább növekedett Magyarországon. Általában egész Európában az abroncsaik iránti kereslet folyamatos növekedését tapasztalják.

Idén egyébként jelentősen megnőtt a a magyarországi Hankook gyár termelése 2011-hez képest, hiszen csak 2011 októberében érték el a teljes kapacitást, tehát ez az év lesz az első, amikor mindkét üzemegységük teljes kapacitáson működik. Tavaly mintegy tízmillió abroncsot gyártottak, az idei terv 12 millió, amelyből augusztus végéig 8 millió gurult ki a gyárból. A magyarországi gyártás 98 százaléka exportra megy, 36 európai országba szállítják abroncsaikat. A legnagyobb piacuk továbbra is Németország, de jelentős mennyiséget exportálnak az Egyesült Királyságba, Franciaországba és Spanyolországba is.

Megtorpant a magyar piac

Rábai szerint ugyanakkor a magyarországi gumiabroncspiac nem áll jól. Bár jól indult a szezon, később azonban megtorpant, így az idei első hét hónapos adatok alapján 6,4 százalékkal esett a forgalom az előző év hasonló időszakához képest. A kereskedőknél jelentős mennyiségű nyári abroncs "ragadt bent" a szezon elején, amit idővel különböző akciók keretében csak részben tudtak kipörgetni.

Évente mintegy 2-2,1 millió személygépkocsi-abroncsot értékesítenek a gyártók Magyarországon, ami a teljes piac körülbelül 75-80 százaléka. Míg tehergépjárművekre való abroncsból 2007-ben még több mint 200 ezret adtak el, addig idén 150 ezer darab körüli értékesítés várható. A magyar személyautó-abroncsok piacán a prémium termékek átlagosan 30 százalékot képviselnek, 20 százalékot a közép-, 50 százalékot pedig az alacsony kategória viszi el. Rábai elmondta, az utóbbi időben az olcsóbb személygépkocsi-abroncsok eladása csökkenőben van, a középkategóriában viszont emelkedés figyelhető meg, míg a prémium termékek értékesítése stagnál.