Újít a Lidl: eddig még nem látott ételek kerülnek a polcokra

Kizárólag növényi alapú, húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata. Az áruházlánc Next Level Meat saját márkanév alatt kifejlesztett új, vegán termékei alternatív és klímabarát táplálkozást tesznek lehetővé, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.
K. Kiss Gergely, 2019. november 25. hétfő, 14:58
Fotó: Buksza / Csernátony Csaba

A vállalat a változó fogyasztási szokásokat szem előtt tartva fejlesztette ki új Next Level Meat saját márkás termékcsaládját, hogy a növényi étrendet folytatók is megtalálják az áruházlánc kínálatában a számukra megfelelő terméket.

A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény 100 százalékban vegán termék, ami fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes étkezési alternatívát választók számára is lehetőséget nyújtanak - olvasható a diszkontlánc közleményében.

Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint a Next Level Meat termékek előállítása sokkal kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár. A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállítása során keletkező CO2 mennyiség alig egy tizede, 9 százaléka kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártása során. A Lidl célja, hogy a Next Level Meat termékek előállítása során keletkező szén-dioxid-kibocsátást teljesen semlegesítse.

HOZZÁSZÓLÁSOK