Jelentős változás a Lidl termékkínálatában

A Lidl 20 százalékkal csökkenti saját márkás termékeinek só- és cukortartalmát 2025-ig - adta hírül a cég.
Szász Péter, 2019. március 7. csütörtök, 11:29
Fotó: Buksza / Csernátony Csaba

A cukortartalom csökkentése kapcsán a vállalat elsősorban a gyerekek körében népszerű élelmiszerekre összpontosít, míg a sótartalom minimalizálása tekintetében azokra, melyeket Magyarországon rendszeresen fogyasztanak és általában a napi sóbevitel nagy részét teszik ki.

Az áruházlánc saját márkás reggeliző pelyhének hozzáadott cukortartalma 2015-től 24 százalékkal mérséklődött, szalámis pizzájának hozzáadott sótartalma 2016-tól 29 százalékkal csökkent. A Lidl Magyarország saját fejlesztésű, 1 kg-os félbarna kenyerének előállítása során, az elmúlt 1 év alatt 15 százalékkal kevesebb sót használtak fel. A cél, hogy 2019 végéig a jelenlegi 1.8 g/100 g-ról, a Magyar Élelmiszerkönyv szerinti minimális 1.3 g/100 g-ra csökkenjen a termék sótartalma.

A hazai felnőtt lakosság sófogyasztása jelentősen meghaladja az ajánlásokban szereplő napi legfeljebb 5 grammnyi, durván 1 teáskanálnyi mennyiséget. A magyar férfiak ennek több mint háromszorosát, a magyar nők több mint kétszeresét veszik fel naponta - mondta Kublányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke. A szervezet és a Lidl együttműködési megállapodást is aláírt.

HOZZÁSZÓLÁSOK