A Lidl két kiszerelésben is árul friss narancslevet, ám az egyik olcsóbb, a másik drágább, ezt a trükköt pedig nem köti a vásárlók orrára.

A szokásos kínálatban szereplő, 500 forintba kerülő literes palack a megszokott helyen van a bolton belül, de a 1,25 literes - 549 forintba kerülő, tehát literre vetítve 440 forintért árult - termék teljesen máshol található.

Arra azonban nem hívja fel a figyelmet a boltlánc, hogy a kínálatban most szerepel egy kedvezőbb ár-érték arányú termék is (az 1,25-ösnél ugyanis a literes ár 440 forint, míg a másiknál egy liter 500 forint). B

lehet, hogy véletlenül kerültek egymástól távol a narancslevek, ennek ellentmond, hogy a Lidl nem először csinálja ezt a narancslével: tavaly nyáron ugyanezt játszotta.

Cikkünk megjelenése után a Lidl a Napi.hu-val közölte: Szó sincs trükközésről. Pusztán az a helyzet, a Lidl rendszeresen akciózik úgy, hogy egy-egy termék a megszokottnál nagyobb kiszerelésben kapható. Ezek a termékek pedig üzletpolitikai okokból az áruházakban máshol találhatóak, mint az alaptermékek. A narancslén kívül ez igaz például az egyik sonkafajtára és több más termékre.

Mindenesetre amikor a nagyobb kiszerelésű akciók vannak, akkor érdemes azokat választani, mert egységár (kilós, literes ár) alapján ezek biztosan olcsóbbak, mint az alaptermékek.

(Az eredeti cikkünkben tévesen írtuk, hogy az 1,25 literes narancslé 500 forintba kerül, a termék ára 549 forint.)