Nagy változást hozott a koronavírus a sárga csekkeknél

Kétszer annyi csekket fizettek be egy hónap alatt az iCsekk mobilapplikáción keresztül tavasszal, mint a koronavírus-járvány előtti téli hónapokban - közölte a Magyar Posta a megrendelésére májusban készült reprezentatív felmérés megállapítását hétfőn az MTI-vel.
Szabó Zsuzsanna, 2020. június 22. hétfő, 15:31
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A felmérésből kiderült, hogy a megkérdezettek ma már gyakrabban intézik ügyeiket online, például okostelefonon fizetik be a csekket, mint ahányszor navigációra használják a mobilt.

A posta hangsúlyozta, hogy a csekkbefizető alkalmazás kimagaslóan teljesített a veszélyhelyzeti időszakban, az iCsekk applikáció letöltések, és az appon keresztül befizetett csekkek száma március második felétől megugrott. Áprilisban és májusban is több mint kétszer annyi csekket fizettek be a felhasználók az alkalmazáson keresztül, mint egy évvel korábban.

A posta kiemelte, hogy a magyarok 40 százaléka hetente intéz online ügyet mobiltelefonján, az iCsekk alkalmazást a legjobban a 18-39 évesek kedvelik és használják.

A kutatás alátámasztja azt, hogy a koronavírus-járvány, illetve a meghozott korlátozó intézkedések miatt jóval többen éltek az internet adta lehetőségekkel, mint korábban. Az emberek többsége - a #Maradj otthon# kampánynak is köszönhetően - betartotta a korlátozásokat, a hagyományos megoldások helyett online lehetőséget keresett élelmiszer-vásárlásra és egyéb mindennapi ügyek intézésére - áll a közleményben.

A Magyar Posta közölte, a csekkbefizetés az egyik leggyakrabban igénybe vett postai szolgáltatás, 2019-ben mintegy 193 millió csekket fizettek be a postákon 2235 milliárd forint értékben. Felmérések szerint a számlák mintegy 70 százalékát még mindig csekken fizetik be az ügyfelek.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

gtri, 2020.06.22 19:46

Imádom az ilyen semmitmondó közleményeket.
Hatalmas siker! Kétszer annyi mint korábban. Azt nem tudhatjuk, meg, hogy mennyi volt korábban, de most kétszer annyi!!!
Annyit még megtudhatunk, hogy öszesen 193 millió csekkbefizetés történik egy évben (egész pontosan 2019-ben), de hogy ezen belül a hatalmas siker azt jelenti, hogy 10%-ról 20%-ra nőtt az iCsekk-es befizetések száma vagy 0,1%-ról 0,2%-ra (mindkettő kétszereződés) azt már nem. :)

A totál hülyéknek készítik ezeket a közleményeket? Nekik minek, ők úgysem olvassák. Vagy létezik a Postánál egy előírás, hogy évente X számú (nem árulom el az X-et, hogy passzoljon a hozzászólásom a cikk információtartalmához :)) sikerközleményt kell kiadni? Kinek a bónusza múlik a megfelelő számú sikerközlemény kiadásán?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html