Fordulat a magyar Seatnál

Miközben a nemzetközi piacokon 20 százalékkal növelte eladásait a Seat, Magyarországon ennek a dupláját produkálta. Ráadásul fordult a kocka az itteni piacon.
Csernátony Csaba, 2018. augusztus 31. péntek, 17:14
Fotó: Buksza

A Volkswagen-csoporthoz tartozó Seat lendületes növekedést ért el az idei első félévben. A márka 329 ezer modellt adott el a nemzetközi piacon, ami 20 százalékos növekedést jelent.

Magyarországon is jól szerepelt a márka, az eladások közel 40 százalékkal nőttek - derül ki a Seatot a magyar piacon forgalmazó Porsche Hungaria adataiból. Igaz, a közel 40 százalékos magyarországi növekedés viszonylag alacsony darabszámot jelent, az első félévben ugyanis 900 új Seat talált gazdára, ezzel a márkák rangsorában a 19. helyen áll, előtte a Honda áll 1097 darabos eladással, mögött pedig a Volvo 848 darabbal.

Lesz hibrid és elemes Seat is

Korábban a Seat magyarországi eladásait elsősorban a kisebb modellek közé tartozó Ibiza húzta, az idén fordulat történt: az eggyel nagyobb Leon volt a legkeresettebb Seat a magyar piacon, a második az Arona, amely a Totalcar korábbi cikke szerint hazai piacon az egyik legkelendőbb autó, a Suzuki Vitara vetélytársa. A harmadik pedig a SUV-ok közé sorolt Ateca.

A Seat azt ígéri, hogy a jövőben hathavonta bemutat egy új modellt. A 2019-es év második felében érkezik az új Leon, amelynek lesz úgynevezett plug in hibrid változata, azaz áramkútról is tölthető lesz. A tisztán elektromos Seat 2020-ban várható, amelynek hatótávolsága várhatóan eléri az 500 kilométert.

A kép forrása: Porsche Hungaria.






ű



 

 

HOZZÁSZÓLÁSOK